کد خبر : 1847731 | 20 مهر 1401 ساعت 10:24 | 20.1K بازدید | 5 دیدگاه

با گرفتن میزبانی قهرمانی آسیا؛

درس بزرگی که فدراسیون والیبال به بقیه داد

ایران برای پنجمین بار موفق شد میزبانی رقابت‌های والیبال قهرمانی آسیا را کسب کند.

درس بزرگی که فدراسیون والیبال به بقیه داد

به گزارش "ورزش سه"، در یک دهه اخیر والیبال ایران با پیشرفت چشمگیری مواجه شده است. این جمله معروف که "روزی گرفتن یک ست از کره و ژاپن برای ایران آرزو بود" به طور کامل به فراموشی سپرده شده و حالا عدم حضور در رتبه اول آسیا در رنکینگ فدراسیون جهانی والیبال یک ناکامی برای ایران محسوب می‌شود.

مربیان بزرگ از جمله خولیو ولاسکو و یک نسل طلایی از بازیکنان در این موفقیت اخیر بسیار تاثیرگذار بوده اند اما شاید اگر یک فدراسیون قدرتمند و باثبات اوضاع را تحت کنترل خود نداشت چنین موفقیت هایی نیز ممکن نبود.

والیبال یکی از باثبات‌ترین فدراسیون ها را در سالیان اخیر در اختیار داشته و با رهبری محمدرضا داورزنی توانسته به موفقیت های قابل توجهی دست پیدا کند. رویارویی با قدرت های بزرگ دنیا و حتی شکست دادن آن ها در میادین بزرگ از جمله دستاوردهای والیبال ایران است که فدراسیون والیبال نقش اساسی در آن داشته است.

نفوذ ایران در فدراسیون والیبال آسیا نیز در این سال‌ها به ما کمک کرده که میزبانی مسابقات مهمی را در اختیار داشته باشیم. در همین راستا امروز مشخص شد که میزبانی مسابقات والیبال قهرمانی آسیا در سال ۲۰۲۳ به ایران سپرده شده است. این پنجمین میزبانی ایران در این مسابقات خواهد بود و ما را در بین تمام کشورها رکورددار می کند. از طرف دیگر فدراسیون والیبال نشان داد که موفقیت‌های این رشته ورزشی اصلاً بی‌دلیل نبوده و با یک برنامه‌ریزی دقیق در سایر رشته ها نیز می توان چنین دستاوردهایی را به دست آورد.

دیدگاه‌ها