کد خبر : 1847825 | 20 مهر 1401 ساعت 17:12 | 38K بازدید | 5 دیدگاه

فینالی که نقطه شروع یک حریف بزرگ بود؛

وقتی ژاپن تو مشتمون بود (عکس)

ملی پوشان فوتسال ایران این روزها حسرت از دست دادن جامی را می‌خورند که طی 16 دوره 12 بار مال ایران بوده است.

 وقتی ژاپن تو مشتمون بود (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتسال ایران به عنوان مدافع عنوان قهرمانی پای به این دوره از جام ملت های آسیا گذاشت ولی در فینال به ژاپن باخت؛ حریف با تحمیل شکست 3-2 به ایران، برای چهارمین بار قهرمان آسیا شد تا یک بار دیگر زنگ خطر را برای فوتسال ایران به صدا در بیاورد. ژاپنی ها در کویت نشان دادند که دیگر آن تیم یک دهه پیش که چیز زیادی از فوتسال نمی دانستند، نیستند.

شاید وحید شمسایی و کوگوره بهتر از همه حاضرین در فینال این دوره جام ملت های آسیا، آن دوره را به یاد داشته باشند. زمانی که ژاپن به معنای واقعی توی مشت ایران بود و هیچ نشانی از ژاپن چغر و بد بدن فعلی نداشت. سرمربی جوان تیم ملی فوتسال ایران که در دوران بازی 8 بار فاتح آسیا شده، این بار در قامت سرمربی مقابل ژاپنی که چپ و راست دروازه اش را باز می کرد تسلیم شد تا مشخص شود خیلی چیزها عوض شده است.

1752478

شمسایی اولین قهرمانی خود را با نسل طلایی فوتسال ایران در سال 2000 به دست آورد و یک سال بعد در دومین تجربه خود، قهرمانی دوم را به دست آورد. چند ماه بعد از این رقابت ها بود که تیم ملی فوتسال ایران در تورنمنت تایگر با حضور تیم های مطرح فوتسال دنیا حضور پیدا کرده و در فینال با یک حریف جدید روبه‌رو شد؛ تیمی که طی سه دوره نخست جام ملت های آسیا، جایی در بین چهار تیم نخست نداشت ولی فینالیست تایگر کاپ شده بود.

در آن مسابقات تیم ملی ایران با نمایش درخشان ستاره هایی چون محمدرضا حیدریان، وحید شمسایی، داداشی، معینی، هاشم‌زاده، ناصری و ... و با هدایت صادق درودگر به فینال رسید. ژاپن در دیدار پایانی 5 بر 3 مغلوب ایران شد تا در آن سال یک قهرمانی شیرین دیگر برای فوتسال ایران رقم بخورد. چهره اعضای تیم ملی فوتسال از شمساییِ جوان تا صادق درودگر که با سبیل های رایج دهه هشتاد در تصویر قهرمانی بسیار جالب است. شاید آنها فکر نمی کردند آن حریف ناشناخته، روزی به تنها تیمی تبدیل شود که می تواند قهرمانی آسیا را از ایران بگیرد.

1752480

دیدگاه‌ها