کد خبر : 1847830 | 20 مهر 1401 ساعت 17:35 | 12.8K بازدید | 0 دیدگاه

بازگشت به فوتبال در اولویت رئیس سابق

مرد کلیدی انتخابات فدراسیون کجاست و چه می‌کند؟

یکی از مهمترین مهره‌های چند سال اخیر فدراسیون به دنبال بازگشت دوباره به فوتبال است.

مرد کلیدی انتخابات فدراسیون کجاست و چه می‌کند؟

به گزارش “ورزش سه” شاید بتوان یکی از مهمترین مهره‌های چند سال اخیر فدراسیون را کسی دانست که حالا دور از فوتبال، استراحت می‌کند و در صدد بازگشت دوباره به شغلی است که برای آن در اولویت خواهد بود.

حیدر بهاروند که اهالی فوتبال بیشتر او را در جایگاه ریاست سازمان لیگ دیده‌اند، قبل از انتخابات فدراسیون فوتبال با حکم میرشاد ماجدی برکنار شد.

فردی که بازنشسته وزارت نیرو است، حضورش در پست ریاست سازمان لیگ باعث شد تا مهدی تاج در دوره قبلی ریاستش، به سازمان بازرسی رفته و جوابگو باشد.

اما مهره‌ای مثل بهاروند، این ارزش را برای تاج داشت تا به‌خاطر آن جواب دستگاه‌های نظارتی را بدهد. رئیس اسبق سازمان لیگ که اهل استان لرستان است و قبلا ریاست هیئت فوتبال این استان را بر عهده داشت، به واسطه ارتباط گسترده‌ با روسای هیئت‌های فوتبال، در مجمع فدراسیون فوتبال رای زیادی دارد. کما اینکه از نقش او در انتخاب شهاب‌الدین عزیزی خادم و هم‌چنین مهدی تاج نباید به راحتی گذشت.

همین دلیل هم باعث می‌شود او به مهره‌ای قابل اتکا برای مدیریت در فوتبال ایران تبدیل شود. علاوه بر مقبولیت، مدیریت بی حاشیه بهاروند، وی را برای رئیس فدراسیون به مدیری مهم تبدیل می‌کند.

با این حال بهاروند که بعد از رفتن تاج از ریاست فدراسیون در دوره قبل، به سرپرستی این نهاد هم رسیده بود قبل از انتخابات هشتم شهریور نیز برای رسیدن به ریاست ثبت‌نام کرد اما همان روز با اعلام انصراف از دور رقابت‌ها کنار رفت. انصرافی که به دلیل بازنشستگی او بود. درست همان دلیلی که صندلی ریاست سازمان لیگ را هم از بهاروند گرفت.

بعد از برگزاری انتخابات و بازگشت دوباره مهدی تاج به فدراسیون فوتبال، شایعاتی در خصوص بازگشت حیدر بهاروند به سازمان لیگ وجود داشت. مخصوصا اینکه او رابطه بسیار نزدیکی با منصور قنبرزاده، نایب رئیس دوم فدراسیون دارد و بر گمانه‌زنی‌ها در این خصوص افزود.

قنبرزاده فعلا قصدی برای ریاست بر سازمان لیگ فوتبال ایران ندارد و می‌خواهد نقش نایب رئیس فدراسیون را ایفا کند. به همین دلیل پیگیری‌هایی برای بازگشت دوباره بهاروند به سازمان لیگ انجام شد که تا به امروز نتیجه‌ای نداشته و به علت قانون بازنشستگی به بن بست خورده‌ است.

بهاروند با توجه به اینکه در حال حاضر پست مهمی در اختیار ندارد و بیشتر به استراحت می‌پردازد، هدفی جز بازگشت به شغلی ندارد که برای او مهمتر از همه چیز است. بی شک اگر برخی ملاحظات قانونی نبود، وی بار دیگر به عنوان یکی از مدیران اصلی فدراسیون انتخاب می‌شد. موضوعی که شاید در روزهای آینده با توجه به برخی رایزنی‌های از طرف مقامات فدراسیون فوتبال صورت گیرد و بهاروند را دوباره در نقش رئیس و یا مشاور عالی ببینیم.

دیدگاه‌ها