کد خبر : 1848189 | 22 مهر 1401 ساعت 19:13 | 82.4K بازدید | 78 دیدگاه

امسال شانس بنزما بیشتر است

رونالدو هیچ‌وقت تحمل توپ طلای مسی را نداشت

پاسکال فره، مدیر فرانس فوتبال، در مورد رقابت دیرینه لیونل مسی و رونالدو برای توپ طلا صحبت کرد و تایید کرد که امسال شانس کریم بنزما برای بردن این جایزه بالاست.

رونالدو هیچ‌وقت تحمل توپ طلای مسی را نداشت

به گزارش "ورزش سه"، دوشنبه شب فرانس فوتبال برنده نهایی توپ طلا را اعلام خواهد کرد. در مراسمی ویژه در پاریس، احتمالا کریم بنزما از رئال مادرید توپ طلا را دریافت خواهد کرد و به اولین فوتبالیست فرانسوی پس از زین الدین زیدان(1998) تبدیل خواهد شد که برنده این جایزه مهم شده است.

1753168

پاسکال فِره، مدیر فرانس فوتبال، در مصاحبه با اکیپ حاضر نشد در مورد برنده نهایی اظهارنظر کند ولی احتمال برنده شدن بنزما را تایید کرد:«فلورنتینو پرز، رئیس رئال، به خوبی می داند چطور به سود بازیکنانش کمپین درست کند و همه چیز را برای اینکه شانس کسب توپ طلا برای بازیکنانش بیشتر شود، مهیا می کند. هر کاری هم که انجام می دهد، مجاز و قانونی است. هیچ کمپینی بازیکن را برنده نمی کند ولی شانسش را بیشتر خواهد کرد. هوشمندی پرز در این است که فقط از یک بازیکن حمایت می کند. تا سال ها رونالدو بود. سپس لوکا مودریچ و حالا کریم بنزما. کریم بنزما شانس زیادی هم برای فتح توپ طلا دارد. بیهوده نیست رئال بیشترین برنده توپ طلا را دارد.»

فِره در مورد اینکه قضیه اتهام باج‌گیری کریم بنزما از متئو والبوئنا ممکن است روی پیروزی او تاثیر منفی بگذارد یا خیر، گفت:«خیر. در مورد آن قضیه قاضی تصمیم نهایی را گرفت و بنزما جریمه مالی شد. ما اینجا جایزه صلح نوبل را که نمی دهیم. برنده توپ طلا در زمین مشخص می شود.»

1753169

فِره در مورد بیرون ماندن لیونل مسی از فهرست 30 نامزد اولیه توپ طلا گفت:«مسی از نظر من یعنی توپ طلا و توپ طلا یعنی لیونل مسی. او هفت بار برنده شده و رسیدن به رکوردش بسیار دشوار است. سال 2019 وقتی به مسی زنگ زدم و گفتم برنده توپ طلا شده، بغض کرد و گفت شیرینی فتح توپ طلا را از یاد برده بود چرا که در سه سال متوالی رونالدو برنده شده بود. در سال 2021 نیز او مثل یک بچه ذوق کرده بود.»

1753170

فِره در مورد احساس کریستیانو رونالدو از فتح توپ طلا گفت:«رونالدو هم مثل مسی احساساتی و ذوق زده می شد. او البته هر بار مسی برنده این جایزه شده، نتوانسته با آن خوب کنار بیاید. نمی توان توپ طلا را خرید و برای فوتبالیست ها این جایزه بیشترین اهمیت را دارد. ذوق و شادی زایدالوصف‌شان پس از کسب این جایزه نیز به همین دلیل است.»

1753167

رقابت بین کیلیان امباپه و ارلینگ هالند در سال های بعد:«نمی توان این رقابت را با رقابت بین مسی و رونالدو مقایسه کرد. مسی در سن امباپه دو توپ طلا داشت و رونالدو هم برای رسیدن به توپ طلا زیاد صبر نکرد. برای رسیدن به توپ طلا باید عناوین تیمی مهمی را به دست بیاورید و مسی و رونالدو در سن کم به افتخارات بزرگی رسیده بودند. امباپه و هالند هنوز قهرمان چمپیونزلیگ نشده اند.»

دیدگاه‌ها