کد خبر : 1848686 | 25 مهر 1401 ساعت 14:05 | 38.6K بازدید | 7 دیدگاه

تیمت در حال سقوط است ژابی، بیدار شو!

به نظر می‌رسد سرمربی لورکوزن دیگر از نظر قبلی خودش مبنی بر نامفهوم بودن جنگ بقا برگشته است.

تیمت در حال سقوط است ژابی، بیدار شو!

به گزارش "ورزش سه" سرخوشی پس از شروع 4-0 مقابل شالکه با ژابی آلونسو از بین رفته است. باخت 3-0 مقابل پورتو در کنار شکست ناباورانه پنج بر یک مقابل فرانکفورت حسابی او را ناامید کرده است.

قهرمان جهان در سال 2010 در سخنرانی خود در تاریخ شش اکتبر گفت که کلمه "نبرد سقوط" را درک نمی‌کند. واقعیت اما پس از ده روز به عنوان مربی بوندسلیگا برای او این طور است: بایر صفر چهار، در وسط میدان "مبارزه با سقوط" قرار دارد.

او بعد از شکست مقابل فرانکفورت گفت:" شرایط بد است، اما نمی‌توانیم به پایان فصل فکر کنیم. ما اکنون یک هفته فشرده قبل از ولفسبورگ در پیش داریم و باید به کار خود ادامه دهیم."

اما او کار سختی برای رساندن تیم به شرایط ایده‌آل دارد. علیرغم کیفیت فردی بالای بازیکنان، این تیم هارمونی کافی به عنوان یک گروه را ندارد و هستی و بنیان آن برای رقابت‌های تیمی کافی به نظر نمی‌رسد. این موضوع به خصوص در زمانی که لوکاس هرادکی از بازیکنان برای رفتن به سمت تماشاگران درخواست کرد، مشهودتر بود.

اما واقعیت این است که دو بازیکن حرفه‌ای و باسابقه لورکوزن احتمال سقوط را رد نمی‌کنند و با تهییج هم‌تیمی‌ها در این خصوص صحبت می‌کنند. کریم دمیربای، بازیکن 29 ساله لورکوزن در گفتگو با اسکای می‌گوید:" واقعیت این است: ما باید در همه زمینه ها به دستاوردهای سریع برسیم، در غیر این صورت کار بسیار دشوار خواهد بود. اگر می خواهید در بازی ها برنده شوید، باید اصول اولیه را از خود نشان دهید. موضوعی که از ابتدای فصل در آن ناکام بودیم."

رابرت آندریچ، ستاره دیگر لورکوزن هم در این باره اعتقادی مشابه دارد: "فوتبال اینطوری کار نمی‌کند. همه باید بفهمند که ما در جنگ هستیم. و فکر نکنند که  با این وضعیت، ما امتیازات رو می‌گیریم. هر بازی به طرز بی‌رحمانه‌ای سخت‌تر می‌شود. ما باید خیلی خیلی واضح در تیم به این موضوع بپردازیم، در غیر این صورت من اوضاع را درست‌شدنی نمی‌بینم."

حضور در محدوده سقوط جدول، هواداران لورکوزن را یاد سال 03-2002 می‌اندازد که بعد از سه گانه نایب‌قهرمانی با تاپ مولر در آستانه سقوط به بوندسلیگا دو بودند و با تغییر مربی در هفته آخر بقای در لیگ را جشن گرفتند!

ینس نووتنی، کاپیتان وقت لورکوزن در این باره می‌گوید:" همیشه فصل‌هایی در فوتبال وجود دارد که بعد از یک سال خوب قبل، شرایط کاملاً متفاوت از آنچه برای باشگاه‌ها و بازیکنان به صورت فردی انتظار می‌رفت پیش می‌رود. می توانم درک کنم که مردم شرایط کنونی لورکوزن را با بیست سال پیش ما مقایسه می کنند. ژابی آلونسو همه مشکلات را بلافاصله حل نخواهد کرد و این انتظارات نباید وجود داشته باشد. در نیم فصل دوم، او تیم را به مسیر اصلی بازگردانده و آنها را به میانه‌های امن جدول هدایت خواهد کرد."

دیدگاه‌ها