کد خبر : 1848835 | 26 مهر 1401 ساعت 14:52 | 29.8K بازدید | 14 دیدگاه

توپ طلا و ابهام بزرگ در مورد بنزما: چرا این‌قدر دیر؟

این واقعیت را نمی توان کتمان کرد که کریم بنزما بعد از جدایی کریستیانو رونالدو به اوج رسیده است.

توپ طلا و ابهام بزرگ در مورد بنزما: چرا این‌قدر دیر؟

به گزارش "ورزش سه"، بعد از اینکه کریم بنزما در سن 34 سالگی توپ طلا گرفت، این سوال ایجاد شد که چرا او در سه یا چهار سال گذشته و پس از سال‌ها بازی زیر سایه کریستیانو رونالدو، اینقدر پیشرفت کرده است؟ شاید راحت طلبی و عدم وسواس بنزما برای فوق ستاره شدن، پاسخ این سوال باشد. کریستیانو بدون جایگزین رئال مادرید را ترک کرد و جای ستاره پرتغالی خالی بود، اما کریم بنزما بر عکس گرت بیل، مسئولیت گلزنی و رهبری تیم را بر عهده گرفت.

شاید عدم بلوغ یا بی‌حوصلگی این ستاره فرانسوی در سال‌های اولیه‌ حضورش در رئال مادرید به رویه ای متفاوت تبدیل شد. حالا بنزما با دیگر بازیکنان همکاری کرده، مانند یک رهبر تیم را نصیحت می کند، گل‌های زیادی به ثمر می‌رساند و می‌تواند سرنوشت تورنمنت های مهم را رقم بزند. من سال گذشته نیز در رتبه اول به او رای دادم و البته در ادامه شگفت زده شدم که بنزما رتبه چهارم را از آن خود کرد.

1754450

شاید در میان کسانی که او را از نزدیک ندیده اند، مرور خاطرات سال ها قبل بسیار سنگین باشد. اما حالا بنزما به آرزویش رسیده است و نامش در آن لیست بهترین ها و برندگان اسکار فوتبال قرار گرفته و این یعنی احساس رضایت برای رئال مادرید، تیم ملی فرانسه و المپیک لیون که باعث رشد و پیشرفت این بازیکن شدند.

تیبو کورتوا بهترین دروازه بان بود و گزینه دیگری وجود نداشت. جایزه کوپا به گاوی در حال ظهور و جام گرد مولر به معنای بهترین مهاجم به روبرت لواندوفسکی تعلق گرفت. اما دومین توپ طلای زنان نیز به الکسیا پوتیاس رسید. علیرغم غیبت در مسابقات قهرمانی اروپا به دلیل مصدومیت، پوتیاس اینقدر در سال 2022 درخشان کار کرده بود که گزینه دیگری وجود نداشت و او باز هم صاحب این جایزه شد.

همچنین مثل پارسال، پوتیاس همه را مجذوب سخنان خود کرد. همه برای فوتبال ما خوشحال هستند، اما فقط یک شگفتی زشت وجود داشت و آنهم انتخاب منچسترسیتی به عنوان بهترین باشگاه بود. ملاک چیست؟ من ممکن است بازی این تیم را دوست داشته باشم، پپ گواردیولا روی نیمکت سیتی است و خودم بعد از بنزما به کوین دی بروینه رای دادم، اما ماهیت این باشگاه و شرایط مالی و وابستگی به پول هنگفت، باعث شد این انتخاب به نظر من غیر منطقی باشد.

آلفردو رلانو- نشریه آ.اس

دیدگاه‌ها