کد خبر : 1849228 | 29 مهر 1401 ساعت 11:33 | 15.2K بازدید | 1 دیدگاه

طیبی علاوه بر ستاره بودن، انسان بزرگی است

کاکائو، مربی برزیلی و شناخته شده فوتسال جهان که در جام ملت‌ها هدایت کویت را برعهده داشت به صورت اختصاصی با خبرنگار ما به گفت‌وگو پرداخت.

طیبی علاوه بر ستاره بودن، انسان بزرگی است

به گزارش ورزش سه، پس از رقابت های جام ملت های آسیا نیمکت کویت دچار تحولاتی شد. ریکارد کامارا سوبرال ملقب به کاکائو که از چهره های شناخته شده فوتسال جهان است پس از چندین سال همکاری با فدراسیون کویت از سمتش اخراج شد.

کاکائو، قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و سومی یورو ۲۰۱۶ را در کارنامه دارد. او سه مرتبه در سال های ۲۰۱۵، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ به عنوان دومین مربی برتر جهان معرفی شد و سال ۲۰۱۴ نیز سوم شده بود. در ادامه گفت‌وگوی خبرنگار ورزش سه را با این مربی برزیلی می‌خوانید:

* از ای اف سی کاپ شروع کنیم. کویت در این کاپ چه هدفی داشت؟
هدف اصلی این بود که در سطح خوبی بازی کنیم و بازی های خوبی انجام دهیم. به نظر من علی‌رغم مشکلات فراوان و مصدومیت بازیکنان اصلی، خیلی خوب رقابت کردیم. نام بازیکنان را ذکر نمی کنم چون نمی خواهم باخت را توجیه کنم.

* عمان را شکست دادید و تورنمنت را فوق‌العاده شروع کردید.
بله بازی محکمی انجام دادم و توانستیم به گل های زیادی برسیم. اولین بازی، دیدار فوق‌العاده‌ای در این رقابت ها بود.

* در بازی دوم و سوم دو امتیاز دشت کردید و از گروه بالا رفتید.
برای کسانی که فوتسال را درک می کنند؛ در این دو بازی ما خیلی خوب کار کردیم و در شرایط مساوی با دو تیم ملی بسیار قدرتمند آسیا رقابت کردیم. تایلند در چهار دوره اخیر جام جهانی فوتسال شرکت کرده است و عراق همین یک سال گذشته رشد زیادی داشته است. ما توانستیم در سطح بالایی رقابت کنیم و می توانستیم در هر دو بازی پیروز شویم.

* ناباورانه به تیم سوم جام ملت‌های آسیا باختید و از تورنمنت حذف شدید.
ازبکستان یکی از قدرتمندترین تیم های آسیا بود و در این بازی واقعا دلتنگ بهترین مدافع خود بودم که مقابل عراق اخراج شد. همچنین بازی خوبی ارائه ندادیم. با این وجود بازی تا 3 دقیقه مانده به پایان، بسیار سخت بود. ابتدا که یک گل تقریبا 20 متری خوردیم و آن گل از نظر روحی ما را تکان داد و سپس گل دوم را دریافت کردیم و در نهایت با ریسکی که انجام دادیم، یک گل دیگر خوردیم و نتیجه نهایی 3 بر 0 شد. زمانی که نتیجه دو بر صفر بود، ما دو فرصت داشتیم که اختلاف را کم کنیم و تغییر دهیم اما کارآمد نبودیم ولی آنها (از فرصت‌هایشان) استفاده کردند و 3 بر 0 پیروز شدند. ما به تیمی باختیم که 8 بر 2 تایلند را شکست داد.

* در هر تیمی که کار کردی آن را به خوبی برای آینده ساختی. نتایج خوب قزاقستان نتیجه تلاش های تو در این کشور است. در آینده ای نزدیک شاهد پیشرفت فوتسال کویت خواهیم بود؟
کویت بازیکنان بسیار خوبی دارد مثلا اتویو و صالح الفاضل می توانند در هر تیمی در اروپا بازی کنند. پنج سال در جمهوری چک کار کردم. چیزهای باورنکردنی به دست آوردیم و به لطف این کشور بود که قزاقستان درها را برای من باز کرد. آن ها می‌خواستند با تیم ملی و تیم کایرات به قهرمانی جهان و اروپا برسند. توانستیم دو مرتبه به نیمه نهایی یورو برسیم که یک بار برنز گرفتیم و سوم شدیم.

* برنامه‌ات برای آینده چیست؟ کاکائو را در کدام تیم خواهیم دید؟
من تا ژانویه استراحت می کنم و آینده را باز می گذارم زیرا اول می خواهم با خانواده ام لذت ببرم؛ 4 سال و 4 ماه را در کویت گذراندم و اکنون می خواهم کمی استراحت کنم و درس بخوانم تا قوی‌تر برگردم.

* کاپیتان تیم ملی ایران در قزاقستان شاگردت بود. حسین طیبی چقدر فرق کرده؟
حسین امروز از بهترین بازیکنان جهان است، در 3 سال حضور در قزاقستان، عناوین زیادی با هم داریم و او همیشه یکی از برندهای اصلی قزاقستان بوده است. امروز بدون شک خیلی بیشتر پخته شده است، زیرا او دوست دارد زیاد تمرین کند و در تیم‌های سطح بالا بازی کند و هر بار که او را قوی‌تر و بهتر می‌بینم، بسیار افتخار می‌کنم که با حسین کار کرده‌ام و امروز درموردش صحبت می‌کنم. او علاوه بر ستاره بودن، انسان بزرگی نیز هست.

مصاحبه: اسماعیل بابائی دوست

دیدگاه‌ها