کد خبر : 1849276 | 29 مهر 1401 ساعت 15:52 | 45.6K بازدید | 5 دیدگاه

توفان امیرمحمد یزدانی در امیدهای جهان

امیرمحمد یزدانی با امتیاز عالی دو حریف خود را شکست داد و به نیمه نهایی امیدهای جهان راه یافت.

توفان امیرمحمد یزدانی در امیدهای جهان

به گزارش "ورزش سه"، مسابقات کشتی آزاد امیدهای جهان از امروز در اسپانیا آغاز شده و امیرمحمد یزدانی به عنوان کاپیتان و البته شاخص ترین چهره تیم ایران در وزن 70 کیلوگرم روی تشک رفته است. 
این پسر مازندرانی که با بدشانسی حضور در مسابقات جهانی بزرگسالان 2022 بلگراد را از دست داد، با انگیزه های فراوان برای رسیدن به مدال طلای جهان در رده سنی زیر 23 سال پای به میدان گذاشته است.  
یزدانی بعد از استراحت در دور اول، در دور دوم مقابل تالگات سیرباز از قزاقستان که مدال طلای آسیا را در کارنامه دارد، قرار گرفت. او که در ابتدا حریف خود را دست کم گرفته بود، 3 بر 2 از حریف قزاقستانی اش عقب افتاد، اما در تایم دوم با استفاده از غفلت های حریف و روی ضدحمله به پشت حریف می رفت و یکی از پس دیگری امتیازات را به نفع خود ثبت می کرد. در نهایت این کشتی با نتیجه 15 بر 5 به سود یزدانی به پایان رسید تا او به یک چهارم نهایی برسد.  
امیرمحمد در این مرحله نیز برابر یک حریف سرسخت قرار گرفت. کوتا تاکاهاشی که هموطنش در مسابقات جهانی بزرگسالان مدال طلای این وزن را کسب کرده بود، در تایم اول خیلی جسور نشان داد و در حالی که کشتی با تساوی 7 بر 7 دنبال می شد؛ موتور یزدانی بار دیگر روشن شد. آزادکار ایرانی توانست با اجرای فنون مختلف و رفتن به پشت حریف، بازهم در دقایق پایانی کشتی با امتیاز عالی برابر حریفش به برتری برسد. یزدانی توانست کشتی گیر ژاپنی را 17 بر 7 پشت سر بگذارد تا به نیمه نهایی راه پیدا کند.  
حالا یزدانی که از انگیزه بالایی برای کسب مدال طلا و ثابت کردن خودش در اسپانیا برخوردار است، عصر امروز باید برای رسیدن به فینال در نیمه نهایی روی تشک برود.

دیدگاه‌ها