کد خبر : 1849285 | 29 مهر 1401 ساعت 16:17 | 12.9K بازدید | 0 دیدگاه

شکایت ۱۰۰ میلیون دلاری هانس نیمان از کارلسن

هانس نیمان آمریکایی خواهان دریافت غرامت ۱۰۰ میلیون دلاری از مگنوس کارلسن، قهرمان نروژی شطرنج جهان، به خاطر آسیب‌زدن به شهرتش شد.

شکایت ۱۰۰ میلیون دلاری هانس نیمان از کارلسن

به گزارش "ورزش سه"، هانس نیمان، شطرنج‌باز 19 ساله آمریکایی، از مگنوس کارلسن، قهرمان جهان، شکایت کرد چرا که مدعی است، اتهامات کارلسن به حرفه و اعتبار او آسیب ویرانگری وارد کرده است.در شکایتی که روز پنجشنبه به دادگاه میزوری ارائه شد، نیمان از کارلسن و گروه تجاری‌اش، پلی مگنوس، و شطرنج‌بازان آمریکایی، دنی رنش و هیکارو ناکامورا، 100 میلیون دلار غرامت طلب کرده است. این شطرنج‌باز 19 ساله آمریکایی معتقد است مگنوس کارلسن و سایر همراهانش با تهمت زدن و توطئه غیر قانونی برای قرار دادن نامش در فهرست سیاه این ورزش، شغل، زندگی و حرفه‌اش را به خطر انداختند.

1755232

بحث و جدل پیرامون کارلسن و نیمان هفته هاست که در دنیای شطرنج سر و صدا به پا کرده است. کارلسن در اوایل سپتامبر از یک تورنمنت شطرنج در ایالات متحده پس از اینکه نیمان در آنجا او را شکست داد، کنار رفت.

1750719

 دو هفته بعد، کارلسن بازی با نیمان را در یک تورنمنت آنلاین شطرنج تنها پس از یک حرکت رها کرد. در پایان سپتامبر، کارلسن 31 ساله برای اولین بار ادعاهایی مبنی بر تقلب نیمان 19 ساله مطرح کرد. کارلسن گفت که نیمان حتی اخیراً بیش از آنچه اعتراف کرده بود، تقلب کرده است.
نیمان در گذشته اعتراف کرده بود که در مسابقات شطرنج آنلاین دو بار تقلب کرده است، یک بار در 12 سالگی و یک بار در 16 سالگی با این حال، نیمان اطمینان داد که هرگز در مسابقات رو در رو تقلب نکرده است.

دیدگاه‌ها