کد خبر : 1849403 | 30 مهر 1401 ساعت 10:41 | 23.2K بازدید | 23 دیدگاه

کورتوا: رئال به خاطر من قهرمان اروپا شد

تیبو کورتوا، دروازه‌بان رئال مادرید، معتقد است که نقش مهمی را در قهرمانی این تیم در لیگ قهرمانان ایفا کرده است.

کورتوا: رئال به خاطر من قهرمان اروپا شد

به گزارش "ورزش سه"، کورتوا هفته گذشته موفق شد جایزه بهترین دروازه‌بان سال معروف به جایزه یاشین را دریافت کند اما این عنوان او را راضی نکرده است. 
این دروازه‌بان بلژیکی که یکی از مهره‌های کلیدی رئال در چند فصل اخیر بوده است باور دارد که باید جایگاهی بهتر از رده هفتم در رده‌بندی بهترین بازیکنان دنیا به او اختصاص پیدا می‌کرد و از این نظر در حقش ظلم شده است. 
او در گفت‌وگو با روزنامه فرانسوی اکیپ در این‌باره اظهار داشت:« شما بدون یک دروازه‌بان خوب نمی‌توانید قهرمان شوید و ما در اهدای جوایز فوتبالی گاهی این موضوع را کاملا فراموش می‌کنیم. مردم به مهاجم تندتر که گلزنی می‌کند رای می‌دهند تا دروازه‌بان. این خیلی بد است. اما ما همچنان نشان خواهیم داد که دروازه‌بان‌ها مهم هستند.»

1754440
کورتوا با اشاره به نقش مهمش در ترکیب رئال گفت:« اگر سال گذشته توانستیم قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شویم، فقط به لطف وینیسیوس، فدریکو والورده، کریم بنزما یا رودریگو نبود. این قهرمانی به خاطر من هم بود.»
این دروازه‌بان بلژیکی همچنین درباره عملکردش در ترکیب رئال اضافه کرد:« دروازه‌بان مدرن دیگر فقط مسئول مهار توپ‌ها نیست. من اینجا در مادرید بازیسازی را آغاز می‌کنم، این من هستم که با پاس اول تعیین می‌کنم چطور پیش برویم، حمله را چطور آغاز کنیم یا چطور از زیر فشار حریف خارج شویم. امروزه هر دروازه‌بان عملا یک بازیساز است و اهمیتی بسیار بیشتر از آنچه شما فکر می‌کنید دارد.»

 

دیدگاه‌ها