کد خبر : 1849687 | 01 آبان 1401 ساعت 15:42 | 51.3K بازدید | 16 دیدگاه

دندان تیز امارات و ازبکستان برای سهمیه باقی‌مانده؛

خطر جدی حذف یک تیم ایرانی از لیگ قهرمانان آسیا!

با نتایج ضعیف نمایندگان ایران در فصول اخیر لیگ قهرمانان آسیا، حداکثر دو سهمیه مستقیم در انتظار تیم‌های ایرانی خواهد بود.

خطر جدی حذف یک تیم ایرانی از لیگ قهرمانان آسیا!

به گزارش "ورزش سه"، لیگ قهرمانان آسیا در منطقه شرق به پایان رسید و اورواواردز به عنوان بهترین تیم راهی فینال شد و حالا همه منتظر برگزاری این مسابقات در منطقه غرب هستند؛ جایی که سه نماینده عربستان، دو تیم قطری و یک تیم از ایران، ازبکستان و امارات برای صعود به مراحل نهایی رودرروی هم قرار خواهند گرفت.

لیگ قهرمانان آسیا در این فصل تحت تاثیر رد درخواست مجوز حرفه‌ای چند تیم از جمله سه نماینده ایران (استقلال، پرسپولیس و گل‌گهر) در حالی آغاز شد که سپاهان دیگر نماینده خیلی سریع از دور رقابت‌ها کنار رفت تا فولاد تبدیل به تک تیم باقی مانده لیگ برتر خلیج فارس شود. این ادامه روندی است که از سالهای گذشته آغاز و باعث شد تا ایران در رنکینگ ای اف سی سقوطی دیگر را در پیش داشته باشد.

در آخرین رنکینگ ای اف سی بر اساس عملکرد باشگاه‌ها در لیگ قهرمانان آسیا، ایران پس از عربستان و ازبکستان سومین تیم قاره آسیاست. اگر اوضاع بر همین منوال باشد، این دو کشور 3 سهمیه مستقیم حضور در مرحله گروهی را خواهند داشت و یک تیم آن کشور راهی پلی آف خواهد شد اما ایران به همراه قطر با سهمیه 2+2 به استقبال فصل جدید می‌روند.

1755944
با اعمال نتایج سال 2022 قطر شانس عبور از ایران را خواهد داشت.

نکته جالب این است که امارات باتوجه به وضعیت ضعیف نمایندگانش در لیگ قهرمانان سهمیه 2+1 را خواهد داشت و این خطری است که شاید در آینده نزدیک، گریبان ایران را هم بگیرد.

در صورتی که فولاد این فصل موفق به کسب نتایج مطلوب نشود و از آن سو یک تیم قطری به نیمه نهایی برسد، ایران به جایگاه چهارم غرب آسیا سقوط خواهد کرد. برای فصل جدید نیز اگر پرسپولیس و استقلال نتوانند مجوز حرفه‌ای کسب کنند و سهمیه ایران به دیگر کشورها برسد، هیچ بعید نیست که برای فصل 2024-2025 یک سهمیه ایران به کلی حذف شود و دو تیم در مرحله گروهی و یک تیم به پلی آف بروند.

البته بدشانسی ایران این است که ای اف سی به دلیل عدم برگزاری ای اف سی کاپ در سال 2019 به دلیل کرونا، نتایج لیگ قهرمانان را هم اعمال نکرده تا عملا حضور پرسپولیس در فینال هیچ کمکی به تیم‌های ایرانی نکند. اگر این نتایج اعمال می‌شد، ایران شانس جدی برای کسب سه سهمیه مستقیم را داشت.

این موضوعی است که اهمیت دریافت مجوز حرفه‌ای از یک سو و از طرف دیگر کسب نتایج بهتر در لیگ قهرمانان آسیا را بیشتر می‌کند.

دیدگاه‌ها