کد خبر : 1849937 | 03 آبان 1401 ساعت 09:54 | 2.8K بازدید | 1 دیدگاه

بچیروویچ کمک بزرگی برای فدراسیون است

توفیق: احتمال پیروزی مقابل استرالیا وجود دارد

سرمربی تیم بسکتبال نفت گفت: بچیروویچ برای انتخاب مربیان و بازیکنان در تیم‌های پایه، کمک بزرگی برای فدراسیون بسکتبال خواهد بود.

توفیق: احتمال پیروزی مقابل استرالیا وجود دارد

به گزارش "ورزش سه"، علی توفیق در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی در مورد 2 پیروزی و 3 شکست متوالی تیم نفت آبادان در لیگ برتر بسکتبال اظهار داشت: تمرینات ما مثل همه تیم‌های لیگ برتری، دیر شروع شد و کمبود تمرین، تراکم مسابقات و سفرهای زیاد، باعث خستگی بازیکنان شد. همچنین زمان کافی برای ریکاوری و درمان بازیکنان بیمار و مصدوم در اختیار نداشتیم.

سرمربی تیم بسکتبال نفت ادامه داد: مشکلاتی که به آن اشاره کردم در بازی مقابل کاله و مشهد، آسیب زیادی به ما زد و باعث شد کاملاً دست به عصا حرکت کنیم. نفت در این دو بازی از همه ظرفیت‌های خود استفاده نکرد.

توفیق گفت: برنامه ما در این فصل، میدان دادن به همه بازیکنان، حتی بازیکنان بومی و کم‌تجربه است. در هر مسابقه از 10 یا 11 بازیکن استفاده کردیم و حتی مقابل پدافند، هر 12 بازیکن را به زمین فرستادیم که همه امتیاز گرفتند.

دبیر پیشین فدراسیون بسکتبال در ادامه در مورد تأثیر حضور ممی بچیروویچ به عنوان مدیر فنی در تیم ملی عنوان کرد: بچیروویچ به عنوان مدیر یا مشاور فنی در کنار تیم ملی خواهد بود ولی چون من شرح وظایف مدیر فنی را نمی‌دانم، نمی‌توانم در مورد آن صحبت کنم. یک مدیر در برخی موارد در گرفتن وقت استراحت و مشاوره فنی به سرمربی یاری می‌رساند و گاهی هم وظایف پشتیبانی و اداری را برعهده دارد.

توفیق گفت: تمام مسئولیت فنی تیم با سرمربی است ولی بچیروویچ نیز یک مربی نام آشنا و باسابقه در بسکتبال است و با تیم ملی ایران به قهرمانی آسیا رسیده و به جهانی صعود کرده است. نکته مهم در قرارداد او، قولی است که برای کمک به تیم‌های پایه داده است. بچیروویچ برای انتخاب مربیان و بازیکنان در تیم‌های پایه، کمک بزرگی برای فدراسیون خواهد بود. 

او در مورد 2 دیدار تیم ملی ایران مقابل استرالیا و چین در پنجره پنجم انتخابی جام جهانی 2023 تصریح کرد:‌ تیم ملی، سابقه شکست دادن استرالیا را در تهران دارد و باتوجه به ترکیب تیم ملی استرالیا،‌ احتمال پیروزی مجدد مقابل این تیم وجود دارد. پیروزی بر چین اما قابل دسترس‌تر است.

به گزارش، تیم ملی در پنجره پنجم انتخابی جام جهانی، 20 آبان ماه در سالن بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی تهران به مصاف چین می‌رود و 23 آبان در همین سالن میزبان استرالیا خواهد بود.

دیدگاه‌ها