کد خبر : 1850725 | 07 آبان 1401 ساعت 16:30 | 34.9K بازدید | 4 دیدگاه

استقلال تیم خوبی دارد و سطح محبی فراتر از فوتبال کشور است

منوچهری: تا آخر عمر قدردان مجیدی هستم

امین منوچهری می گوید که تعطیلات لیگ فرصت خوبی است تا تفکرات ساپینتو در تیم جا بیفتد.

منوچهری: تا آخر عمر قدردان مجیدی هستم

به گزارش "ورزش سه"، مسابقات نونهالان کشور به ایستگاه میانی خود رسید و استقلال توانست جایگاه نخست را پس از پایان دور رفت مسابقات کسب کند. هدایت آبی پوشان را امین منوچهری برعهده دارد و حالا او از رویای بزرگ خود برای تزریق نیروی انسانی و تأمین آینده تیم بزرگسالان استقلال می گوید.

امین منوچهری در گفت‌وگو با خبرنگار ما درباره عنوان کسب شده تیم نونهالان استقلال گفت: واقعا این قهرمانی نیم فصل لذت‌بخش بود. به هر شکل، در دوره جدیدی از زندگی‌ام، اتفاق خوب و جذابی بود. اینکه مربیگری را تجربه می کنم و اتفاقاتی که برایم رقم می خورد، شیرین و دوست داشتنی است. خدا را شکر کارم را با بچه هایی شروع کرده‌ام که خیلی مستعد و پرانگیزه هستند و میل به پیشرفت دارند. باید قدردان این اتفاقات باشم. از همه مهمتر باید از باشگاه استقلال تشکر کنم که این اعتماد را به من کرده است.

او ادامه داد: فکر می کنم مهمترین بخش در فوتبال پایه، رده نونهالان است. از آقایان آجورلو و برهانی تشکر می کنم که من را برای این مسئولیت انتخاب کردند. امیدوارم در آینده نیز بتوانم به نحو احسن به وظایفم عمل کنم و رضایت مدیریت جدید آقای فتح‌الله‌زاده را به دست بیاورم.

1757674

منوچهری درخصوص اینکه موقعیت او با مجیدی مقایسه می‌شود، اظهار داشت: به نظرم این یک قیاس مع‌الفارق است. چون آقا فرهاد یکی از بازیکنان بزرگ فوتبال کشور بودند و مربی خیلی خوبی هستند که توانایی‌هایشان را نشان دادند. مهمتر از همه، ایشان در شروع مربیگری من خیلی تأثیرگذار بودند. همیشه قدردان مجیدی هستم و قطعا تا آخر عمرم یادم می ماند که استارت مربیگری من بخاطر تأییدیه ایشان بود. امیدوارم این اتفاقات مثبت باشد و بتوانم روز به روز پیشرفت کنم و برای فوتبال کشورم اتفاقات خوبی را رقم بزنم.

سرمربی تیم نونهالان استقلال درباره اینکه آیا با فتح‌الله‌زاده دیدار داشته است یا خیر، اظهار داشت: من هنوز ایشان را ندیده‌ام. این‌قدر اتفاقات تیم بزرگسالان زیاد است، که ما سعی کرده‌ایم با آرامش فعلا تمرکزمان روی تیم خودمان باشد. حالا اگر جلسه ای باشد، آقای برهانی مسئولیت انجام آن را دارند.

وی درباره اینکه فوتبال پایه استقلال پس از مدیریت مددی دچار تحول شده، گفت: در کل فکر می کنم اگر مدیری بیاید و نگاهش به آکادمی مثبت باشد، به صورت قطع می گویم از این تیم تا پنج سال آینده، بازیکنانی در تیم بزرگسالان بازی کنند. بازیکنانی که قدر پیراهن تیم را بدانند و تعصب تیم را بکشند. ضمن اینکه از لحاظ فنی به تیم کمک کنند. بازیکنانی که شاید در تیم های دیگر، نیاز به هزینه کردن میلیاردها تومان برای جذبشان باشد. آرزوی من این است که نسلی برای استقلال بسازم که زبان‌زد باشد. این کارشدنی است، فقط با حمایت مدیریت باشگاه. اگر این حمایت انجام شود، می توان کاری کرد که یادگاری به جا بماند و سال‌ها از این نسل صحبت شود.

1757675

منوچهری درباره پیروزی روز گذشته استقلال نیز اظهار داشت: من خودم روز گذشته در استادیوم حضور داشتم و بازی را از نزدیک تماشا کردم. تیم از لحاظ فوتبالی، شرایط خیلی خوبی دارد. تیم های حریف برابر استقلال بسته بازی می کنند و اگر تیم بتواند در 10، 15 دقیقه ابتدایی به گل برسد، شرایط ایده‌آل‌تر خواهد بود. قطعا در نیم فصل دوم نیز با این مشکل سر و کار داریم. در نتیجه استقلال باید بتواند برابر تیم های دفاعی نیز خوب بازی کند. همان‌طور که دیروز توانست این کار را انجام دهد.

1757677

وی اظهار داشت: استقلال تیم خوبی دارد. خط حمله زهردار و خط دفاعی هماهنگی در اختیار دارد. هر جای دنیا ممکن است مشکلات خاص خودش را داشته باشد، اما با توجه به اتفاقات فوتبالی، ساپینتو توانسته است خودش را با این وضعیت وفق دهد و به شرایط فوتبال ایران عادت کند. تیم خوب بازی می‌کند و نتیجه می گیرد. امیدوارم این روند ادامه‌دار باشد. این تعطیلات نیز فرصت مناسبی است تا بچه‌ها هماهنگ شوند، تاکتیک تیمی و تفکرات ساپینتو بهتر جا بیفتد و ان‌شاءالله در پایان فصل بتوانیم قهرمانی را تکرار کنیم.

او با تمجید از سبک بازی محمد محبی ادامه داد: واقعا محبی چشم‌نواز بازی می کند و سطح بازی او، فراتر از فوتبال کشور است. از همه مهم‌تر، او در خدمت تیم است و اینگونه نیست که فقط به دنبال اهداف شخصی خودش باشد. این نکته مهمی است و در خدمت تیم بودن محبی، بیشتر به چشم می آید و می تواند به سرمربی کمک کند. به او تبریک می گویم و امیدوارم با حفظ شرایط آرمانی خود، یکی از بازیکنان حاضر در جام جهانی باشد.

منوچهری در پایان گفت: دوست دارم از تک تک بازیکنان تیمم که سختی این شروع فوتبالی را تحمل می کنند، تشکر کنم. با توجه به تمام مشکلاتی که دارند، چه از لحاظ مالی، درسی و چه از لحاظ فشار تمرینات من، جانانه کار کرده‌اند. امیدوارم که جواب این زحماتشان را در سال‌های آینده بگیرند، کما اینکه ما اکنون چند بازیکن در تیم ملی نونهالان داریم.

1757678

همچنین از تمام دستیارانم و عوامل تیم نظیر شهرام علی جانی، فرید محمدزاده، سینا رشیدی، حسین الماسی (مربی دروازه‌بانان)، رضا کاشفی(سرپرست)، دانیال قربانی (پشتیبانی)، ماهان ممبینی (آنالیزور) و امیرعلی طاهری (بدنساز) تشکر می‌کنم.

دیدگاه‌ها