کد خبر : 1851293 | 10 آبان 1401 ساعت 14:50 | 49.9K بازدید | 6 دیدگاه

همه نگاه‌ها به اسپورتینگ

فوتبال پرتغال در آستانه تاریخ‌سازی در لیگ قهرمانان

فوتبال پرتغال فاصله‌ای تا تاریخ‌سازی در لیگ قهرمانان ندارد و برای این مهم کافی است امشب اسپورتینگ لیسبون یک امتیاز از بازی برابر آینتراخت فرانکفورت کسب کند.

فوتبال پرتغال در آستانه تاریخ‌سازی در لیگ قهرمانان

به گزارش "ورزش سه"، به نقل از مارکا، لیگ فوتبال پرتغال از حیث هزینه برای خرید بازیکن در انتقالات تابستانی هفتمین لیگ اروپا بود. باشگاه های پرتغالی در مجموع تنها 180 میلیون یورو برای خرید بازیکن هزینه کردند. لیگ برتر انگلیس از این حیث شماره یک شد و سپس سری آ ایتالیا، لیگ یک فرانسه، لالیگا، بوندسلیگا و لیگ هلند قرار گرفتند.

1758735

باشگاه های پرتغالی در مجموع از فروش بازیکنان‌شان 447 میلیون یورو به دست آوردند و به نظر می رسید که این لیگ از ستاره خالی شده ولی در میدان شاهد چیز دیگری هستیم. بنفیکا داروین نونیز را با 80 میلیون یورو به لیورپول فروخت اما بدون نونیز هم مشکلی برای صعود به یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان نداشت. بنفیکا فصل قبل هم در گروه بارسلونا و بایرن بود ولی پس از بایرن راهی دور بعد شد. در فصل جاری با وجود هم‌گروهی با پی اس جی و یوونتوس اما سرخ‌پوشان یک هفته به پایان دور گروهی صعودشان را قطعی کرده اند.

1758705

پورتو هم با وجود جدایی ویتینیا و فابیو ویه‌را، یک هفته به پایان دور گروهی توانسته صعودش به دور بعد را قطعی کند و بازی امروزش برابر اتلتیکو جدالی برای صدرنشینی است. پورتو برای کسب رتبه اول گروه با کلاب بروژ رقابت دارد.

1600503

اسپورتینگ هم امشب باید یک امتیاز از بازی برابر آینتراخت فرانکفورت کسب کند تا همچون پورتو و بنفیکا، صعودش قطعی شود. این اتفاق اگر رخ بدهد، برای اولین بار در تاریخ فوتبال پرتغال هر سه نماینده این کشور راهی یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان خواهند شد. اسپورتینگ با هفت امتیاز پشت سر تاتنهام هشت امتیازی قرار دارد و امشب حتی شانس صدرنشینی در گروه را نیز دارد.

دیدگاه‌ها