کد خبر : 1851331 | 10 آبان 1401 ساعت 18:10 | 8.5K بازدید | 7 دیدگاه

تیم ملی اسیر حواشی نشود، صعود می‌کند؛

خطیبی: خاطراتم با سپاهانی‌ها از یادم نمی‌رود

مهاجم سابق تیم ملی معتقد است شاگردان کی‌روش توانایی صعود در جام جهانی را دارند.

خطیبی: خاطراتم با سپاهانی‌ها از یادم نمی‌رود

به گزارش "ورزش سه"، رسول خطیبی در حاشیه دیدار پیشکسوتان سپاهان و یاران محمود یاوری گفت: استاد یاوری زحمت بسیار زیادی برای فوتبال ما کشیده است. هر کسی با ایشان کار کرده، یعنی تا کلاس مربیگری A را رفته است. وظیفه بود به اصفهان بیاییم و یاد ایشان را زنده نگه داریم. از باشگاه سپاهان به ویژه آقای ساکت به خاطر تدارک‌ این برنامه تشکر می‌کنم.

او در مورد شرایط تیم ملی در آستانه جام جهانی گفت: اعتقاد دارم در دو دوره قبلی اعتماد به نفس لازم را نداشتیم. اگر بازی با اسپانیا و آرژانتین را نگاه کنید، می‌بینید بچه‌ها به خودباوری می‌رسیدند و این را در ذهن خود جای می‌دادند که میتوانیم موفق شویم و می‌توانستیم شانس داشته باشیم.

مهاجم سال‌های نه چندان دور تیم ملی یادآور شد: چهار سال قبل در بازی با اسپانیا یکی، دو موقعیت خوب داشتیم و بازی با آرژانتین اگر پنالتی روی اشکان(دژاگه) گرفته می‌شد چه بسا می‌بردیم. این دوره بچه‌های تیم ملی به خودباوری لازم رسیده‌اند. ۹۵ درصد آنها در اروپا بازی می‌کنند و اگر تمرکز لازم را داشته باشند و اسیر حواشی و سیاست بازی نشوند، می‌توانیم شانس صعود داشته باشیم.

بازگشت به ورزشگاه نقش جهان سوال بعدی از خطیبی بود که او در پاسخ گفت: من در هر وجب به وجب این زمین خاطره دارم که این خاطرات همیشه می‌مانند. اکثر خاطرات هم شیرین هستند چون تیم آن موقع خیلی خوب بازی می‌کرد یا قهرمان لیگ بودیم یا حذفی. امروز هم که آمدم، یک خاطره شد. خاطراتی که با هواداران سپاهان و مردم اصفهان دارم هیچ‌وقت یادم نمی‌رود. همان طور که تبریز و آذربایجان را دوست دارم، اصفهان را هم دوست دارم. خدا را شکر این هواداران هم رابطه خوبی دارند. سپاهان از نظر امکانات باید الگوی دیگر باشگاه‌ها باشد.

مدیرعامل باشگاه مس سونگون در خصوص شرایط این باشگاه گفت: ۱۰ رشته داریم که فوتبال و والیبال امسال اضافه شده‌اند. بقیه تیم‌ها یا قهرمان ایران هستند یا آسیا و جهان. با اینکه کار سنگینی داریم ولی امیدوارم که بتوانیم امسال باز همان قهرمانی‌ها را تکرار کنیم چون ورزشی هستم، انتظار از من بیشتر است.

او یادآور شد: سعی می‌کنیم خواسته‌های کادرفنی و بازیکنان را تا جایی که می‌توانیم پشتیبانی کنیم. ما هم مثل سپاهان یک باشگاه حرفه‌ای هستیم و قطعا با برنامه‌ریزی پیش می‌رویم. ما ۱۵ رشته تشکیل نمی‌دهیم که کم بیاوریم. ۱۰ رشته داریم و به خوبی پشتیبانی می‌کنیم.

خطیبی در مورد جدایی فرهاد فخیم از مس گفت: فرهاد فخیم دوست خوب من است. خودش هم شاهد است که خیلی اصرار کردم بماند. به هر دو نفر گفتم شما همکار و همشهری هستید ولی اختلاف با کادر فنی بود و به نتیجه نرسید. با اینکه دوست داشتیم این اتفاق رخ ندهد، اما نشد که بماند. فخیم برای ما خیلی زحمت کشید و من هم برای ماندنش‌خیلی تلاش کردم ولی اختلاف سلیقه‌ای که میان او و سرمربی بود، به جدایی انجامید.

او در مورد پیشنهاداتی که برای بازگشت به عرصه سرمربیگری داشته و علاقه‌اش به فعالیت دوباره در فوتبال گفت: قطعا دوست دارم چراکه شروع کارم سرمربیگری بود. ان‌شاالله تا باشگاه مس سونگون را به سرانجام نرسانم، اینجا هستم. سه پیشنهاد مربیگری داشتم، اما طبق تعهد و اهدافم، در مس سونگون ماندم.

دیدگاه‌ها