کد خبر : 1851753 | 13 آبان 1401 ساعت 10:02 | 4.5K بازدید | 0 دیدگاه

پرورش اندام قهرمانی جهان

درخشش نمایندگان ایران در روز نخست با کسب 7 مدال

نمایندگان کشورمان موفق به کسب سه مدال طلا، سه نقره و یک برنز در روز نخست رقابت‌های جهانی پرورش‌اندام شدند.

درخشش نمایندگان ایران در روز نخست با کسب 7 مدال

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، مسابقات پرورش اندام قهرمانی جهان 2022 در حالی از 11 لغایت 16 آبان ماه به میزبانی شهر سانتاسوسانا اسپانیا برگزار می‌شود که تیم ملی کشورمان با ترکیبی کامل در این رویداد حضور دارد.

در نخستین روز رقابت‌های جهانی هشت ملی‌پوش کشورمان در رشته‌های بادی کلاسیک و گیمز کلاسیک به مصاف حریفان خود رفتند.

* در دسته نخست بادی کلاسیک احمدرضا عبداللهی نخستین ملی‌پوش ایرانی بود که به مصاف حریفان خود رفت و در نهایت توانست در اولین گام، اولین مدال طلا را برای کاروان ایران به ارمغان بیاورد.

* در دسته دوم بادی کلاسیک محمد یوسفی در رقابت با حریفان به‌عنوان دوم رسید و صاحب گردن آویز نقره شد تا دومین مدال کاروان ایران مدال نقره‌ای باشد. همچنین مجتبی بحرینی در این دسته به‌عنوان پنجم جهان دست یافت. 

* در دسته سوم تیم ملی ایران دو نماینده داشت که سیدمحمد کریمی اوورال آسیا در پایان رقابت این دسته به مدال نقره رسید و بهزاد عدالت نیز که سال گذشته به‌عنوان قهرمانی دست پیدا کرده بود، صاحب گردن آویز برنز شد.

* در دسته چهارم بادی کلاسیک وحید وحدت موفق شد به‌عنوان نایب قهرمانی و مدال نقره دست یابد.

* در دسته پنجم محمد خالص حقیقی که به‌عنوان قهرمان آسیا در این رقابت‌ها حضور داشت، در مصاف با حریفان خود موفق شد صاحب نشان طلا شود و بعد از قهرمانی در آسیا عنوان قهرمانی جهان  را نیز تصاحب کند. در این دسته محمد دارابی به عنوان ششمی دست یافت. 

* در رقابت‌های گیمز کلاسیک نیز محمد یوسفی در دسته نخست در رقابت با حریفان موفق شد به مدال طلا و عنوان قهرمانی برسد تا سومین طلایی کاروان امام رضا (ع) لقب بگیرد. 

همچنین در پایان رقابت‌های روز نخست محمد خالص حقیقی موفق شد به عنوان اوورالی رشته بادی کلاسیک دست پیدا کند و محمد یوسفی نیز در گیمز کلاسیک صاحب عنوان اوورالی شد.

بدین ترتیب پرونده تیم ایران در روز نخست مسابقات جهانی با سه مدال طلا، سه نقره و یک برنز و دو عنوان اوورالی بسته شد.

دیدگاه‌ها