کد خبر : 1852150 | 15 آبان 1401 ساعت 16:14 | 15.3K بازدید | 8 دیدگاه

نیمکت نشینی ستاره ها فاجعه نیست

ساپینتو-مطهری، دوئلی به سود استقلال

مصاف استقلال – نساجی در سوپر جام با همه حواشی و حرف و حدیث ها با برتری یک بر صفر آبی ها به پایان رسید و شاگردان ساپینتو جام قهرمانی را در اختیار گرفتند.

ساپینتو-مطهری، دوئلی به سود استقلال

به گزارش "ورزش سه"، این بازی اما درس های خوب تاکتیکی و اخلاقی درون خود داشت. نساجی بر خلاف بازی لیگ برتر که با نتیجه 3-1 شکست خورد آمده بود، می خواست مثل تیم های پیکان – فولاد – آلومینیوم و... با ارایه یک بازی تدافعی در برابر استقلال از دروازه خود محافظت کند و روی ضد حملات به گل برسد و قهرمان شود و یا همانند فصل گذشته بازی با استقلال را به پنالتی بکشد. اما اینبار حکایت متفاوت بود. در نوک خط حمله استقلال امیر ارسلان مطهری بازی می کرد که قبلا هم نشان داده بود مهاجم چارچوب شناسی است و قدر موقعیت ها را می داند. ضربه سر چرخشی این بازیکن کافی بود که استقلال به برتری و قهرمانی برسد.

1760152

مهمتر از قهرمانی استقلال در سوپر جام گلزنی امیر ارسلان مطهری بود. بازیکنی که ابتدای فصل در لیست خروج تیم قرار گرفته بود و از آنجایی که در پنجره تابستانی قرارداد خود را فسخ نکرد، مجبور به بازگشت به اردوی تیم شد. در بازگشت اما ریکاردو ساپینتو به دلیل عدم تبعیت امیر ارسلان مطهری از تصمیمی که او گرفته بود، رفتار غرض ورزانه نداشت و در عوض زمینه را به گونه ای فراهم کرد امیر ارسلان مطهری نگاه سرمربی را تغییر دهد. اشک های امیر ارسلان مطهری بعد از باز کردن دروازه علیرضا حقیقی نشانگر سختی هایی بود که او طی این دو سه ماه متحمل شده بود و اینکه برای رسیدن به این جایگاه از مسیرهای سختی عبور کرده بود. برای بازیکنی که در همه این سال ها یکی از مهره های موثر استقلال بود، سخت بود به یکباره در لیست فروش قراربگیرد و بعد از بازگشت حتی هفته ها در لیست 18 نفره جای نگیرد.

این درس خوبی برای ستاره هایی بود که به محض نیمکت نشینی از مبارزه دست  بر می‌دارند و مسیر تقابل با سرمربی را پیش می گیرند. در اکثر این دوئل ها بازیکن است که می بازد چون این سرمربی است که تصمیم گیر است و طبیعتا هر باشگاهی در این نبرد از سرمربی حمایت می کند. نیمکت نشینی ستاره فاجعه نیست. یک شروع دوباره است. یک مبارزه جدید. بدون شک در ادامه امیر ارسلان مطهری بهتر بازی می کند و بیشتر به دنبال گلزنی خواهد بود. اگر ابتدای فصل امیر ارسلان مطهری در لیست فروش قرار نمی گرفت، شاید امروز با این جدیت در نوک خط حمله استقلال بازی نمی کرد و چنین گل زیبایی را به ثمر نمی رساند.

1760153

حضور امیر ارسلان مطهری در نوک خط حمله استقلال به خاطر مصدومیت پیمان بابایی نبود. ریکاردو ساپینتو می توانست، بعد از بازی با هوادار دوباره به پیمان بایایی بازی دهد. به خصوص که کادر پزشکی استقلال اعلام کرده بود، پیمان بایایی می تواند تیم را در مصاف با نساجی همراهی کند. از سویی سرمربی تیم استقلال می توانست، به سجاد شهباززاده در نوک خط حمله بازی دهد یا از محمد محبی در این پست استفاده کند. حضور امیر ارسلان مطهری در نوک خط حمله استقلال به خاطر عملکرد خوب او در تمرینات و هم چنین نمایش خوب در بازی با هوادار بود. او ماند و مبارزه کرد و حقش را گرفت و البته در این دوئل باید رفتار حرفه ای ریکاردو ساپینتو را هم تحسین کرد که روی اشتباه خود پافشاری نکرد و به مهاجمی که نخواست، بازی داد.

دیدگاه‌ها