کد خبر : 1852533 | 17 آبان 1401 ساعت 17:48 | 32.1K بازدید | 9 دیدگاه

خورخه سامپائولی:

به‌خاطر پول، جام‌جهانی در جایی که نباید برگزار می‌شود

مربی آرژانتینی سویا به شدت مخالف برگزاری جام جهانی در قطر است و گفت که انتخاب قطر به خاطر پول بود.

به‌خاطر پول، جام‌جهانی در جایی که نباید برگزار می‌شود

به گزارش"ورزش سه"، 12 روز دیگر جام جهانی قطر شروع خواهد شد و رقابت های باشگاهی تعطیل خواهند شد. به خاطر گرمای شدید قطر در اواخر بهار و تابستان، برای اولین بار جام جهانی در پاییز برگزار می شود. این به ضرر باشگاه هایی است که ملی پوشان زیادی دارند چرا که تمرکز بازیکنان بیشتر به جام جهانی معطوف خواهد شد و برای مثال این در نتایج اخیر رئال مادرید مشهود است.

1760835

خورخه سامپائولی، مربی سویا، نیز از این قضیه گلایه دارد. او که تیمش در رده هفدهم لالیگاست، ماموریت دشواری در ادامه فصل پیش رو دارد:«فردا برابر سوسیداد بازی داریم که به اندازه فینال جام جهانی برای ما مهم است. ما عادت به کسب سهمیه لیگ قهرمانان داریم نه اینکه برای فرار از سقوط بجنگیم. یک مشکل بزرگ ما هم جام جهانی قطر است چون بازیکنان بیشتر تمرکزشان روی این بازی هاست و البته من آنها را مقصر نمی دانم.»

سامپائولی ادامه داد:«اصلا چرا باید جام جهانی در پاییز و در اوج بازی های باشگاهی برگزار شود؟ واضح است که فیفا به خاطر پول، جام جهانی را به قطر داد. به خاطر پول، جام جهانی در کشوری برگزار می شود که اصلا نباید میزبان می شد. نه تنها سویا که خیلی از باشگاه ها با وضعیت دشواری روبرو هستند و بیشتر تمرکز ملی‌پوشان روی جام جهانی است. فوتبال به یک تجارت تبدیل شده و در آن پول حرف اول را می زند. اینجا ما و فوتبالیست ها تاوان می دهیم. من هنوز نمی دانم یکشنبه در کوپا دل ری می توانم ملی پوشان را در اختیار داشته باشم یا خیر. دوست دارم بهترین تیم را روانه میدان کنم ولی وضعیت همچنان نامشخص است.»

دیدگاه‌ها