کد خبر : 1853111 | 21 آبان 1401 ساعت 11:42 | 4.3K بازدید | 2 دیدگاه

اضافه شدن 60 داور و کمک داور به لیگ برتر!

یکی از نقدهایی که اکنون به کمیته داوران و همین‌طور داوران در لیگ برتر وارد است، افزایش بی‌رویه تعداد داوران و سوت‌های اشتباه از سوی آن‌هاست.

اضافه شدن 60 داور و کمک داور به لیگ برتر!

به گزارش "ورزش سه"، با وجود افزایش 400 درصدی دستمزد داوران در لیگ برتر گفته می شود که درآمد داوران در لیگ برتر حتی به نسبت گذشته کاهش هم پیدا کرده است! این موضوع اگر چه کمی عجیب به نظر می رسد اما واقعیت دارد. به دلیل افزایش بی‌‌رویه تعداد داوران لیگ برتر، اکنون داوران، در مقایسه با گذشته، قضاوت‌های کم‌تری در لیگ برتر انجام می‌دهند. نزدیک به 50 تیم داوری در بازی های لیگ برتر حضور دارند در حالی که هر هفته 8 مسابقه انجام می شود، بنابراین به طور میانگین، هر داوری که در لیگ برتر سوت می‌زند برای قضاوت بعدی باید 5 هفته منتظر بماند.

داود رفعتی که پیش‌تر ریاست کمیته داوران را برعهده داشت در خصوص افزایش تعداد داوران در بازی های لیگ برتر گفت:«در گذشته و زمان ریاست بنده در دپارتمان داوری 83 داور و کمک داور لیگ برتر را قضاوت می کردند اما این تعداد اکنون به 143 داور و کمک داور رسیده که باعث می شود به داوران به اندازه کافی فرصت حضور در میدان داده نشود. داوران باید بتوانند یک هفته در میان قضاوت کنند تا در اوج آمادگی ذهنی و بدنی قرار بگیرند.»

تعداد داوران در گذشته و پیش از انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال افزایش پیدا کرده و حالا فدراسیون فوتبال برای کاهش این داوران با مشکل روبرو شده است. تعداد تیم های داوری در لیگ های حرفه‌ای بین 20 تا 25 عدد است و به طور میانگین داوران هر دو هفته یک بار در  زمین حاضر می شوند، اما در لیگ برتر ایران همان طور که گفته شد، گاهی استراحت داوران به 4 تا 5 هفته هم می‌رسد و طبیعتا داوری که هر 4 یا 5 هفته یک بار سوت می‌زند از  نظر بدنی نمی‌تواند در شرایط ایده‌آلی باشد.

دیدگاه‌ها