کد خبر : 1853460 | 23 آبان 1401 ساعت 12:12 | 4K بازدید | 2 دیدگاه

جدی ادعای فدراسیون را رد کرد: آزمایش دادم و تایید شد

ابهام در بینایی قهرمان جودوی جهان!

فدراسیون جودو ادعای عجیبی در خصوص قهرمان ایرانی مسابقات جودوی نابینایان و کم بینایان جهان کرده و گفته این جودوکا مشکل بینایی ندارد!

ابهام در بینایی قهرمان جودوی جهان!

به گزارش "ورزش سه"، فدراسیون نابینایان چند روز قبل خبری منتشر کرد مبنی بر اینکه در روز نخست مسابقات جودوی قهرمانی نابینایان جهان در باکو، ورزشکاران ایرانی به دو مدال طلا دست یافتند.

وحید جدی یکی از ملی‌پوشان جودوی ایران در روز نخست مسابقات قهرمانی نابینایان بود که موفق به کسب مدال طلا شد. او در وزن ۷۳ کیلوگرم، جودوکاهایی از کشورهای مغولستان، گرجستان و قزاقستان را شکست داد و در دیدار فینال هم نماینده اوکراین را با شکست بدرقه کرد و مدال طلا را از آن خود کرد.

اما امروز فدراسیون جودو بیانیه عجیبی در این خصوص صادر کرده و ادعای جالبی را مطرح کرده است. در بیانیه فدراسیون جودو آمده است: «وحید جدی طی چند سال گذشته در اردوهای تیم ملی جودوی مردان ایران به صورت منظم و در صحت و سلامتی کامل حضور داشته و همراه با تیم ملی جودوی کشورمان نیز در سال 1401 در سه رویداد بین المللی شامل تورنمنت چند جانبه بغداد، تورنمنت چهار جانبه روسیه و بازی های همبستگی کشورهای اسلامی قونیه به عنوان نماینده تیم ملی جودوی ایران حضور داشته است و تا کنون در هیچ مسابقه داخلی نابینایان و کم بینایان یا اردوی تیم ملی فدراسیون حضور نداشته و به یکباره فدراسیون جودو متوجه اقدام عجیب، غیرمنتظره  و بدون هماهنگی فدراسیون نابینایان و کم بینایان در خصوص استفاده از وحید جدی به عنوان ورزشکار ملی پوش جهت اعزام به مسابقات قهرمانی جهان شد که به محض اطلاع از موضوع، مراتب اعتراض خود را به صورت مکتوب پیش از اعزام تیم ملی جودوی نابینایان و کم بینایان به مسابقات قهرمانی جهان را به مسئولان فدراسیون مربوطه اعلام کرد، اما متاسفانه هیچ گونه پاسخی از سوی مسئولان فدراسیون نابینایان و کم بینایان ارائه نشد.»

1763083
تصویری که فدراسیون جودو از حضور وحید جدی در ترکیب تیم ملی جودوی ایران منتشر کرده است

بعد از مطرح شدن این ادعا که وحید جدی بدون هیچ مشکل بینایی توانسته در مسابقات نابینایان قهرمانی جهان شرکت کند و به مدال طلا برسد، این جودوکا ادعای فدراسیون جودو را رد کرده است. جدی در این خصوص به ایرنا گفت: « نمی‌دانم هدف از این بیانیه‌نویسی چیست اما من چهار سال است که در مسابقات کشوری و در بخش نابینایان فعالیت دارم و کلاسبندیم نیز در داخل تایید شده است. فدراسیون چند ماه پیش یک خواهش از من داشت و برای آنان در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی مسابقه دادم. باید بگویم با وجود حضورم در جودو سالم‌ها، کلاسبندی من B۲ است و هیچ مشکلی نیز برای مسابقه در بخش نابینایان ندارم. شاید برخی به کلاس‌بندهای داخلی ایراد وارد بدانند اما من در کشور جمهوری آذربایجان نیز کلاسبندی شدم. چهار پزشک معتمد مسابقات من را معاینه کردند و مشکلی برای مسابقه نداشتم. اعتبار این کلاسبندی نیز برای چهار سال است و مشکلی هم برای حضور در پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس ندارم. اگر فدراسیون جودو ایرادی دارد باید از پزشکان خارجی بگیرد. من مشکلی برای مسابقه ندارم و در صورت اعزام به تورنمنت‌های بزرگ برای رسیدن به پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس تلاش خواهم کرد.»

به نظر می رسد جدی تصمیم گرفته مسیر خود را به صورت جدی تر در بخش نابینایان و کم بینایان پیگیری کند و حتی به فکر حضور در پارالمپیک پاریس است؛ موضوعی که فدراسیون جودو گفته آن را پیگیری قضایی هم خواهد کرد!

دیدگاه‌ها