کد خبر : 1853581 | 24 آبان 1401 ساعت 08:00 | 31.3K بازدید | 20 دیدگاه

نورافکن و رویای تبدیل شده به پارادوکس و حسرت

ملی‌پوشی که قطعا نمی‌خواهید جای او باشید

شاید غیبت نورافکن در لیست منتخبین کی‌روش، غیرمنتظره‌ترین تصمیم این مربی بوده است.

ملی‌پوشی که قطعا نمی‌خواهید جای او باشید

به گزارش "ورزش سه"، همین دو هفته پیش بود که سایت فیفا در یک گزارش به بررسی ترکیب تیم ملی ایران پرداخته و از امید نورافکن به عنوان یکی از ستاره‌های این تیم یاد کرد که می خواهد با درخشش در قطر جا پای بزرگان بگذارد. در این گزارش با اشاره به اینکه ستاره سپاهان توانایی بازی در پست دفاع چپ، هافبک دفاعی و حتی در صورت نیاز دفاع آخر را دارد با اطمینان از حضور او در لیست کی‌روش خبر داده شد اما در لیست نهایی اعلام شده توسط این مربی، جایی برای نورافکن پیش‌بینی نشده بود.

خود امید هم مثل خیلی های دیگر تصورش را نمی کرد که برای دومین جام جهانی متوالی جایی در لیست منتخبین کی‌روش نداشته باشد. او هفته گذشته نیز توسط ساکرنت به عنوان یکی از پنج ستاره احتمالی آسیایی معرفی شد که احتمال می رود در جام جهانی خوش بدرخشند. نورافکن اما با قلم قرمز کی‌روش روی نامش مواجه شد تا فرصت تحقق این توصیفات را از دست بدهد. ساکرنت در بخش معرفی امید، او را ستاره بعدی ایران بعد از نفراتی چون آزمون، طارمی و جهانبخش نامیده بود.

1763335

امید در شرایطی یکی از آن 25 بازیکن منتخب کی‌روش نیست که رسانه های خارجی پیش‌بینی می کردند یکی از ستاره های ایران و فراتر از آن، آسیاییِ جام باشد. کی‌روش اما با خط زدن او همه گمانه‌زنی‌ها و پیش‌بینی‌ها را به‌هم زد تا گزارش‌های یاد شده نیازمند به‌روزرسانی شوند.

قرار گرفتن در چنین شرایطی قطعا یکی از سخت‌ترین بخش‌های زندگی هر ورزشکاری است که در کنار همه جذابیت های این شغل، هیچکس دوست ندارد آن را تجربه کند. نورافکن اما حالا ناگزیر باید چنین روزهایی را پشت سر بگذارد. او طی هفته های گذشته سرمست از توجه رسانه های خارجی، برای درخشش و تحقق پیش‌بینی‌های مثبت در مورد خودش رویاپردازی می کرد ولی حالا باید کم کم بنشیند و برای جام جهانی چهار سال بعد نقشه بچیند؛ این کار قطعا اراده مستحکمی می طلبد ولی حتما چشیدن طعم حضور در مهمترین رویداد فوتبالی دنیا به حد کافی هیجان‌انگیز است که نورافکن از آن انگیزه گرفته و دوباره تلاش کند.

1763336

دیدگاه‌ها