کد خبر : 1855029 | 02 آذر 1401 ساعت 08:09 | 33.3K بازدید | 6 دیدگاه

آینده‌سازی به بعد از جام جهانی موکول شده است

ماجرای دعوت کی‌روش از 10 بازیکن تیم‌ملی جوانان

مربی تیم ملی جوانان معتقد است که اگر قانون دست کی‌روش را نمی‌بست او حداقل دو بازیکن از این تیم را با تیم ملی بزرگسالان به قطر می‌برد.

ماجرای دعوت کی‌روش از 10 بازیکن تیم‌ملی جوانان

به گزارش "ورزش سه"، دور نهایی تمرینات آماده‌سازی ایران برای جام جهانی 2022 با برکناری اسکوچیچ و روی کار آمدن دوباره کی‌روش همراه بود. یکی از تصمیمات مربی پرتغالی در آن مقطع، دعوت از ده بازیکن تیم ملی جوانان به اردوی بزرگسالان بود. هیچ‌یک از این بازیکنان البته جایی در لیست نهایی سرمربی ایران نداشت.

تیم ملی ایران به عنوان مسن‌ترین تیم جام جهانی قطر، چهره های جوان انگشت شماری دارد و قطعا در پایان این مسابقات باید پوست‌اندازی حسابی را تجربه کند. طی این تغییرات، چهره های جدیدتری به تیم افزوده خواهند شد و شاید به تدریج شاهد ورود نفرات جوانی باشیم که پیش از جام جهانی صرفا با تیم بزرگسالان تمرین کردند؛ البته به گفته مربی این بازیکنان، اگر قانون اجازه می‌داد، حداقل دو بازیکن از این بین راهی قطر می شد.

امین راستی، مربی تیم ملی جوانان ایران در ویژه برنامه جام جهانی در این خصوص گفت: "آقای کی‌روش با آقای ماجدی و مرفاوی جلسه‌ای گذاشتند و عنوان کردند که می خواهند 10 بازیکن زیر 23 سال به تیم ملی دعوت کنند. با کمک آقای مرفاوی این 10 بازیکن را انتخاب کردیم. حدود 10 روز با آنها در تمرین تیم ملی بزرگسالان حضور داشتیم. آقای کی‌روش با تعجب از عملکرد آنها به خود من گفتند که اگر می‌شد دو یا سه تا از این بازیکنان را با خودم می‌بردم. متاسفانه به خاطر لیستی که ارائه شده بود این امکان وجود نداشت."

طبق پیش‌بینی هیچ بازیکنی از جمع جوانان زیر 23 سال در لیست نهایی کی‌روش حضور نداشت و این مربی برای انتخاب بازیکنان مورد نظر خود خیلی سراغ نفرات جدید و جوان نرفت تا آینده سازی به بعد از جام جهانی قطر موکول شود. جالب اینجاست که زننده دو گل از شش گل انگلیس به ایران در اولین بازی دور گروهی، ساکایی بود که فقط 19 سال داشت.

دیدگاه‌ها