کد خبر : 1855594 | 05 آذر 1401 ساعت 08:55 | 12.3K بازدید | 1 دیدگاه

UWW وزن قهرمان جهان را تغییر داد!

وعده رویارویی قاسم‌پور و اسنایدر در آمریکا

بنابر فهرست اعلام شده از سوی فدراسیون کشتی برای حضور در جام‌جهانی آمریکا، کامران قاسم‌پور قرار است همچنان در وزن 92 کیلوگرم کشتی بگیرد، اما اتحادیه جهانی از رویارویی او با اسنایدر خبر داده است.

وعده رویارویی قاسم‌پور و اسنایدر در آمریکا

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، چندی پیش سایت اتحادیه جهانی کشتی لیست کشتی‌گیران 5 تیم از 6 تیم شرکت‌کننده در جام‌جهانی 2022 آمریکا (جز تیم منتخب جهان) را اعلام کرد که در فهرست اعلام شده از سوی uww نام کامران قاسم‌پور در وزن 97 کیلوگرم اعلام شده بود.

باتوجه به چند مورد تفاوت بین لیست ارائه شده از سوی فدراسیون کشتی و خبر اتحادیه جهانی، روابط عمومی فدراسیون کشتی نام نفرات اعزامی به مسابقات جام‌جهانی را به این شرح اعلام کرد:

57 کیلوگرم: رضا مومنی

61 کیلوگرم: ابراهیم الهی

65 کیلوگرم: رحمان عموزاد - محمدرضا باقری

70 کیلوگرم: امیرمحمد یزدانی – علی‌اکبر فضلی

74 کیلوگرم: محمدصادق فیروزپور

79 کیلوگرم: محمد نخودی - علی سوادکوهی

86 کیلوگرم: علیرضا کریمی

92 کیلوگرم: کامران قاسم‌پور، امیرحسین فیروزپور

97 کیلوگرم: امیرعلی آذرپیرا

125 کیلوگرم: امیررضا معصومی

 نفر منتخب اعزامی در 61 کیلوگرم و همچنین وزن کامران قاسم‌پور با آن چیزی که سایت اتحادیه جهانی اعلام کرده بود، تفاوت داشت.

اکنون پیج اینستاگرامی اتحادیه جهانی که پیش از این در لیست تیم ایران، کامران قاسم‌پور را نماینده وزن 97 کیلوگرم اعلام کرده بود، از حضور قهرمان وزن 92 کیلوگرم جهان در وزن بالاتر و رویارویی‌اش در جام‌جهانی آمریکا با کایل اسنایدر خبر داده است.

در این خبر آمده است: «سوپر استار کشتی ایران به یک وزن بالاتر آمده تا در وزن 97 کیلوگرم کشتی بگیرد چون قرار است خودش را برای وزن 97 کیلوگرم بازی‌های المپیک آماده کند و کایل اسنایدر هم در این مسابقات در این وزن شرکت خواهد کرد.»

این در شرایطی است که فدراسیون کشتی ایران خبر اتحادیه جهانی را پیش از این با اعلام رسمی لیست نفرات اعزامی اصلاح کرده بود.

بنابراین کشتی‌گیر ایرانی که در صورت رویارویی دو تیم آمریکا و ایران با هم در فینال یا رده‌بندی جام‌جهانی، روبه‌روی کایل اسنایدر قرار خواهد گرفت، طبق اعلام فدراسیون کشتی ایران، امیرعلی آذرپیرا قهرمان جوانان و امیدهای جهان خواهد بود.

بعد از مسابقات جهانی بلگراد نیز کامران قاسم‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم تاکید کرده بود که در سال 2023 نیز در وزن 92 کیلوگرم کشتی خواهد گرفت و بعد از آن برای المپیک در مورد وزن المپیکی‌اش تصمیم خواهد گرفت: بازگشت به 86 کیلوگرم و رقابت با حسن یزدانی یا رفتن به وزن جدید و رقابت با مدعیان پرتعدادی چون محمدحسین محمدیان، مجتبی گلیج، امیرعلی آذرپیرا، امیرحسین فیروزپور، مهدی حاجیلوئیان و...

دیدگاه‌ها