کد خبر : 1855600 | 05 آذر 1401 ساعت 09:40 | 44K بازدید | 4 دیدگاه

گذر از شوت بیست، بغضی که تبدیل به فریاد شد

تیم ملی فوتبال ایران در مصاف با ولز پیروزی هیجان‌انگیزی داشت به این خاطر که گل هایش را در دقایق 9+90 و 11+90 به ثمر رساند.

گذر از شوت بیست، بغضی که تبدیل به فریاد شد

به گزارش "ورزش سه"، کمتر کسی تصور می کرد، روزبه چشمی در آن دقایق و با یک شوت از راه دور دروازه تیم ولز را باز کند. شاید همه منتظر بودند مهدی طارمی دروازه تیم حریف را باز کند. یا کریم انصاری‌فرد که به عنوان مهره جانشین وارد میدان شده بود. اما در یک رفت و برگشت روزبه چشمی که به عنوان هافبک دفاعی جلو کشیده بود، با یک شوت از راه دور تماشایی دروازه تیم ولز را باز کرد تا تا بغض ها در استادیوم احمد بن علی شهر دوحه تبدیل به فریاد و در نهایت شادی شود.

آیا شوت و ضربه‌ای که روزبه چشمی در بازی با ولز زد، تنها یک اتفاق بود؟ در پاسخ می‌توان گفت؛ این گل اثبات شایستگی های تیم ملی فوتبال ایران در این بازی بود. تیم ملی فوتبال ایران در بازی نخست اصلا نمایش خوبی نداشت اما استحقاق چنین نتیجه‌ای را در بازی دوم داشت اگر در بازی دوم به پیروزی نمی رسید، عدالت در فوتبال رعایت نمی شد. به طوریکه بعد از بازی گرت بیل، کاپیتان تیم حریف هم ایران را شایسته پیروزی در این دیدار معرفی کرد.

در تیم ملی و در فوتبال باشگاهی تیم ها کمتر روی شوت از راه دور به گل می رسند و همین موجب می شود، وقتی شوت ها تبدیل به گل می شوند از آن به عنوان یک شگفتی یاد کنیم. در حالی که به خوبی می دانیم شوت یکی از بهترین تاکتیک ها برای گل زنی است، به این خاطر که برتری عددی تیم حریف را می شکند و از همه مهمتر بهترین شوت‌زن‌ها هافبک های دفاعی هستند به این خاطر که قدرت فیزیکی آنها بالاست و از همه مهمتر چون از عقب به فضا می آیند با اشراف به توپ ضربه می‌زنند.

آیا گل روزبه چشمی در بازی با ولز تنها یک اتفاق بود؟ به طور حتم نه. به این خاطر که ایران در این بازی 21 شوت زد. گل روزبه چشمی شوت 21 بود و تیمی که 21 شوت در جریان بازی می زند به طور حتم نشان می دهد روی شوتزنی برنامه داشته و می خواسته به گل برسد.

دیدگاه‌ها