کد خبر : 1855731 | 05 آذر 1401 ساعت 22:00 | 17K بازدید | 10 دیدگاه

امباپه مانع از رویاپردازی قرمز و سفیدها؛

فرانسه ۲ - دانمارک ۱: صعود هیجان‌انگیز قهرمان

بعد از ۹۰ دقیقه جدال جذاب، فرانسه بعد از دو شکست موفق شد در حساس‌‌ترین رقابت گروه، دانمارک را با درخشش امباپه و با دو گل شکست دهد.

فرانسه ۲ - دانمارک ۱: صعود هیجان‌انگیز قهرمان

به گزارش "ورزش سه"، در یک رقابت جذاب و دیدنی فرانسه موفق شد گربه سیاه خود دانمارک را با نتیجه دو بر یک شکست دهد. نیمه اول بازی با وجود حملات متعدد فرانسوی‌ها گلی در بر نداشت. اشمایکل، دروازه‌بان دانمارک با کمک خط دفاعی، تمام برنامه‌ها و حملات فرانسه را در نیمه اول دفع کردند.
در نیمه دوم اما ورق برگشت. فشار مضاعف فرانسه و تنگ‌تر شدن حلقه به دور محوطه دانمارک بالاخره قفل دروازه دانمارک را باز کرد. امباپه فوق‌ستاره فرانسوی با کمک هرناندز گل اول را به ثمر رساند اما کمتر از ۱۰ دقیقه بعد دانمارکی‌ها با ضربه سر کریستنسن پاسخ گل فرانسه را دادند. فرانسوی ها بعد از این گل حملات خود را بیشتر کردند. این بار گریزمان به کمک امباپه آمد و با یک ارسال پای چپ از بیرون محوطه توپ را به امباپه روی محوطه شش قدم رساند و او توپ را وارد دروازه کرد و اشمایکل را شکست داد. فرانسه موفق شد در پایان با دو گل کیلیان امباپه دانمارک را شکست دهد. حالا خروس‌ها اولین تیمی هستند که صعود خود را به مرحله حذفی قطعی کرده‌اند.

1770177

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر - گروه D
ورزشگاه: ۹۷۴ (دوحه) - ساعت ۱۹:۳۰ - تماشاگر:
داور:  ژیمون مارسینیاک (لهستان)/ کمک‌ها: پاول سوکولنیکی و توماش لیستکیویچ (لهستان)،‌ داور چهارم: ما نینگ (چین)/ داور ویدیویی: توماس کویتوفسکی (لهستان)

1770174
1770178

تیم ملی فرانسه: 
هوگو لوریس، رافائل واران، دایو اوپامکانو، ژول کنده، تئو هرناندز، اورلین شوآمنی، آدرین ربیو،  آنتوان گریزمان، عثمان دمبله، کیلیان امباپه و اولیویه ژیرو
سرمربی: دیدیه دشان

تیم ملی دانمارک:
کاسپر اشمایکل، یواخیم اندرسون، راسموس کریستنستن، ویکتور نلسن، آندریاس کریستنسن، کریستین اریکسن، پی‌یر امیل هویبرگ، ژواکیم مهله، آندرس کرنلیوس (۴۶ مارتین برایثویت)، میکل دامسگارد، یسپر لیندستروم
سرمربی: کسپر هیولماند

🟨 کارت زرد:

آندرئاس کریستنسن(۲۰)
آندرس کرنلیوس(۲۳)

ژول کنده (۴۳)

1770188
1770189

⚽️ شرح گل: 
فرانسه ۱ - دانمارک ۰
دقیقه ۶۱: باز هم کیلیان امباپه فوق‌ستاره جوان فرانسوی برای تیمش گلزنی کرد. حرکت پا به توپ در جناح چپ از تئو هرناندز  با ورود به محوطه دانمارک تبدیل به یک و دو بین او و امباپه شد و کیلیان در نهایت از روی خط شش قدم دروازه را باز و بالاخره اشمایکل را تسلیم کرد.

ویدئو: 265563

فرانسه ۱ - دانمارک ۱ 
دقیقه ۶۸: آندرئاس کریستنسن توانست با یک ضربه سر دروازه لوئیس را باز کند و امیدهای دانمارک را زنده نگه دارد. ارسال بلند به وسیله خواکیم اندرسن به نزدیکی‌های شش قدم رسید و در حالی که تنها یک مدافع و آن هم پشت سر کریستنسن قرار داشت، او به هوا بلند شد و با یک ضربه سر دروازه را باز کرد‌.

ویدئو: 265564

فرانسه ۲ - دانمارک ۱
دقیقه ۸۶: باز هم گریزمان در متن طراحی حملات فرانسه حضور داشت. این بار او از جناح راست محوطه دانمارک توپ را کنترل کرد و بعد از یک چرخش یک ارسال بلند برای تیر دورتر فرستاد. ستاره فرانسوی خودش را از دو مدافع جدا کرد و به سرعت به شش قدم و توپ رسید تا با یک پرش و البته ران پا، توپ را وارد دروازه کند.

ویدئو: 265566
1770240
1770241
1770242

⏱لحظات حساس:

دقیقه ۱۰: ارسال بلند هرناندز برای تیر دورتر به رابیو رسید و او با سر توپ را مقابل ژیرو کاشت اما اولیویه در زدن ضربه ناکام بود و مدافعان دانمارک توپ را دور کردند.

دقیقه ۱۹: بلاخره یخ بازی با یک پاس بلند و در عمق از زمین خودی از گریزمان شکست. پاس او امباپه را در بین سه بازیکن راهی دروازه دانمارک کرد اما پیش از رسیدن توپ به امباپه، کریستنسن یک کارت زرد را به جان خرید و امباپه را سرنگون کرد.

دقیقه ۲۰: شروع مجدد ضربه خطا به وسیله گریزمان و پاس او برای دمبله که در سمت راست محوطه دانمارک به او رسید. دمبله توپ را به داخل محوطه ارسال کرد و رابیو خودش را به توپ رساند و با یک ضربه سر دقیق توپ را به سمت دروازه دانمارک فرستاد اما اشمایکل با یک شیرجه دو دست، توپ را دور کرد.

دقیقه ۳۱: امباپه با حرکت پا به توپ و نفوذ از جناح چپ محوطه بازی، سه دانمارکی را جا گذاشت و از بین آنها پاس به بیرون داد که از دمبله عبور کرد اما کنده توانست خودش را به توپ برساند ولی ضربه او بعد از برخورد با مدافع به راحتی در اختیار اشمایکل قرار گرفت.

1770191

دقیقه ۳۳: یک و دو بین گریزمان و ژیرو، گریزمان را از جناح چپ وارد محوطه کرد و او با نفوذ به محوطه و یک ضربه پای چپ، دروازه اشمایکل را هدف گرفت اما دروازه‌بان دانمارک توپ را با پای چپ دور کرد.

دقیقه ۴۱: شوامنی از جناح راست دمبله را راه انداخت و او با سرعت بالای خود به محوطه دانمارک نزدیک شد و پاس خود را به محوطه فرستاد جایی که امباپه انتظار توپ را می‌کشید اما شوت سر ضرب این بازیکن فضای بالای دروازه را شکافت و به بیرون رفت.

1770212
1770211
1770213

دقیقه ۵۳: امباپه همزمان با کنترل توپ روی خط نیمه به خوبی اندرسن را جا گذاشت و با یک استارت انفجاری به سمت دروازه دانمارک نفوذ کرد. کیلیان از نزدیکی‌های خط محوطه ضربه پای چپ سنگین خود را به سمت دروازه دانمارک شلیک کرد اما اشمایکل با جاگیری مناسب توپ را به بیرون فرستاد.

دقیقه ۶۰: یک پاس بلند از میانه‌های زمین به پشت محوطه دانمارک رسید و گریزمان ستاره فرانسوی توپ را روی هوا با سینه کنترل کرد و با یک ضربه پای چپ دروازه دانمارک را هدف گرفت اما ضربه او با اختلاف به بیرون رفت.

دقیقه ۷۳: موقعیت خطرناک برای دانمارک از دست رفت. لیندستروم از روی نقطه پنالتی توپ را به سمت دروازه لوریس شلیک کرد اما دروازه‌بان فرانسه با شیرجه به سمت چپ خود اجازه ورود توپ به دروازه را نداد.

دقیقه ۷۸: یک کرنر خطرناک از گریزمان با پای چپ در نزدیکی های خط ۶ قدم فرود آمد ولی ضربه سر شیرجه‌ای شوامنی بعد از برخورد با مدافع دانمارک به بیرون رفت. گریزمان دو کرنر پیاپی دیگر هم ارسال کرد ولی ثمری برای آنها نداشت.

دقیقه ۸۰: هرناندز در جناح راست محوطه جریمه دانمارک ربیو را با یک پاس بلند پیدا کرد و او پیش از رسیدن توپ به هوا برخاست و با یک ضربه آکروباتیک زیبا توپ را به سمت دروازه شلیک کرد اما ضربه او از بالای دروازه به بیرون رفت.

1770200

🔴 حاشیه: 
*ویکتور نلسون، یاسپر لیندستروم، مایکل دامسگارد و آندرس کورنلیوس، ۴ بازیکن دانمارک هستند که برخلاف دیدار مقابل تونس در ترکیب ابتدایی مسابقه با فرانسه قرار گرفته و جانشین سیمون کیائر، توماس دلینی، کسپر دالبرگ و اسکو اولسن شده‌اند که دو تغییر در خط حمله این تیم اتفاق افتاده است.

* این اولین باری است که فرانسه در رقابت های جام جهانی و یورو ۱۳ شوت به سمت دروازه در یک نیمه می زند اما موفق به باز کردن دروازه نمی‌شود.

* بیسنته لیزارازو، مدافع فرانسوی این بار نه در نقش بازیکن بلکه یک کارشناس فنی در دیدار تیم ملی فرانسه حضور دارد.

1770214

* امباپه حالا با هفت گل در جام‌جهانی بالاتر از تیری هانری و برابر با لیونل مسی شده است.

1770230
ویدئو: 265567

دیدگاه‌ها