کد خبر : 1855815 | 06 آذر 1401 ساعت 08:30 | 15.5K بازدید | 3 دیدگاه

پیشرفت و فرهنگ‌سازی به سبک سامورایی

هاجیمه موریاسو در کنفرانس خبری پیش از بازی با کاستاریکا حضور یافت و صحبت‌های جالبی را عنوان کرد.

پیشرفت و فرهنگ‌سازی به سبک سامورایی

به گزارش ورزش سه، فرهنگ موجود در بین مردمان ژاپن، نه فقط در سطح کشورهای آسیایی بلکه در تمام جهان زبانزد عام و خاص بوده است. فرهنگی غنی و تاثیرگذار که در پرطرفدارترین رشته ورزشی دنیا هم توسط بازیکنان و هواداران این کشور، به وفور در رقابت های بین‌المللی دیده شده است.

هاجیمه موریاسو، سرمربی 54 ساله تیم ملی ژاپن هم این مورد را در کنفرانس مطبوعاتی اخیر خود نشان داده و ضمن تشکر از کشور آلمان بابت میزبانی از لژیونرهای ژاپنی، اعلام کرده که تیم ملی ژاپن از تمام کشورهای پیشرفته در فوتبال الهام می گیرد تا پیشرفت کند.

موریاسو، پیش از بازی یکشنبه مقابل کاستاریکا به خبرنگاران گفت: "ژاپن می خواهد سبک خود را با یادگیری از کشورهای دیگر بسازد. ما هشت بازیکن در لیگ های آلمان داریم و از فوتبال آلمان به خاطر همکاری آنها سپاسگزاریم. مربیان آنها و بازیکنان ما که در آلمان بازی می کنند به ما کمک کرده‌اند تا رشد کنیم و ما همچنان از آنها یاد می‌گیریم."

موریاسو در ادامه صحبت هایش در مورد اشتیاق بازیکنان کاستاریکا پس از شکست 7 گله مقابل اسپانیا صحبت کرد و مدعی شد آنها با تمام قوا در مقابل ژاپن قرار خواهند گرفت.

1770388

او گفت: "تیم کاستاریکا قدرت بدنی بالایی دارد و می تواند به صورت سازمان یافته بازی کند، این چیزی است که ما مشاهده کرده‌ایم. آنها تیم خوبی هستند و این بازی برای هر دو تیم مهم خواهد بود."

سپس مربی ژاپن راجع به تاکتیک ها و نحوه بازی تیمش گفت: "وقتی از حمله به دفاع می رویم، دوست داریم این کار را سریع انجام دهیم. با این حال، ما دوست داریم توپ را در اختیار داشته باشیم و بازی را کنترل کنیم. این چیزی است که در تمرین روی آن کار می کنیم. گاهی اوقات انجام این کار در مواقعی که مقابل یک بازیکن قوی بازی می کنید دشوار است، اما ما دوست داریم تا جای ممکن مالک بازی باشیم."

ژاپن در دو بازی اخیر خود مقابل کاستاریکا پیروز شده است و در صورتی که فردا هم موفق به انجام این کار شود و در دیگر دیدارهای این گروه، اسپانیا بتواند حتی یک امتیاز در مقابل آلمان به دست آورد، سامورایی‌ها در عین ناباوری به دور حذفی رقابت های جام جهانی صعود خواهند کرد.

1770389
1770390

دیدگاه‌ها