کد خبر : 1855941 | 06 آذر 1401 ساعت 19:13 | 8.8K بازدید | 3 دیدگاه

پس از دو نمایش ضعیف از شیاطین سرخ اروپا؛

این مسیر مارتینز را در بلژیک به پایان می‌رساند

روبرتو مارتینز اگر در بازی آخر نتواند کرواسی را از پیش رو بردارد، احتمالا خیلی زود شاهد حذف یک مدعی از مسابقات خواهیم بود.

این مسیر مارتینز را در بلژیک به پایان می‌رساند

به گزارش "ورزش‌سه"، پس از مشخص شدن قرعه بلژیک در جام جهانی 2022 قطر که موفق به کسب عنوان سومی رقابت‌های جهانی روسیه شده بود، پیش‌بینی‌ها بر این بود که شاگردان مارتینز شروع بسیار آسانی را مقابل کانادا تجربه خواهند کرد و سپس مقابل مراکش بدون دردسر آنچنانی به پیروزی دوم دست پیدا می‌کنند، اما برای شیاطین سرخ فوتبال اروپا شرایط همانطور که پیش بینی می‌شد پیش نرفت.

بلژیک در مسابقه اول مقابل کانادا ضعیف ظاهر شد و اگرچه با تک گل باتشوآیی موفق به کسب سه امتیاز مسابقه شد اما احتمالا اگر کانادایی‌ها اولین حضورشان در جام جهانی را تجربه نمی‌کردند نتیجه به نحو دیگری می‌توانست رقم بخورد؛ چرا که شاگردان جان هردمن در طول مسابقه نمایش خیره‌کننده‌ای داشتند و بارها دروزاه تیبو کورتوآ بهترین دروازه‌بان جام را زیر فشار گذاشتند.

در مصاف دوم برابر مراکش انتظار می‌رفت پس از یک پیروزی روحیه بخش شاگردان مارتینز با شرایط بهتری در مسابقه ظاهر شوند، اما چیزی که در مسابقه رخ داد، بلژیک را به عنوان تیمی از هم گسیخته به تصویر کشید که به سختی می‌توانست به دروازه حریف نزدیک شود و تامل برانگیز اینکه در دقایق پایانی و با ورود روملو لوکاکو بازیکنان این تیم به ارسال توپ های مستقیم روی آورده بودند که هیچ کدامشان به نتیجه نرسید و درنهایت نیز شاگردان رکراکی گل دوم را ثبت کردند. البته که در این نمایش نباید از عملکرد بسیار خوب مراکشی‌ها گذر کرد که در دیدار اول هم برابر کرواسی بسیار خوب ظاهر شده بودند.

با این شرایط حالا مارتینز باید در انتظار مشخص شدن نتیجه دیدار کرواسی و کانادا باشد و در مصاف سوم به دیدار شاگردان دالیچ نایب قهرمان جهان برود؛ دیداری که چالش سختی برای سرمربی بلژیک خواهد بود.

مارتینز پس از اینکه مارک ویلموتس نتوانست در جام جهانی 2014 و سپس جام ملت‌های 2016 نتایج خوبی با قرمزپوشان کسب کند به عنوان جانشین این مربی انتخاب شد تا پس از چند فصل حضور باثبات در فوتبال انگلیس و کسب نتایج خوب در اورتون شانس خود را در راس تیم ملی یک کشور به بوته محک بگذارد. این مربی 49 ساله با وجود کسب نتایج تحسین‌برانگیز با بلژیک در جام جهانی 2018 که با کسب رتبه چهارمی تمام شد، در یورو 2020 مقابل ایتالیا در یک چهارم از دور مسابقات کنار رفت و اگر حالا به همین راحتی جام جهانی 2022 را هم از دست بدهد، شاید همکاری او با فدراسیون فوتبال بلژیک به مسابقات مهم بعدی آنها در جام ملت‌های اروپا نرسد.

1770741

دیدگاه‌ها