کد خبر : 1855944 | 06 آذر 1401 ساعت 19:23 | 47.1K بازدید | 10 دیدگاه

طلسم شکست؛ اولین برد از ۱۹۹۸

کینه ایران در شلیک زکریا به کورتوآ (عکس)

مراکش برای اولین بار از جام جهانی ۱۹۹۸ بدین سو موفق شد در این مسابقات به پیروزی برسد.

کینه ایران در شلیک زکریا به کورتوآ (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، طلسم ۲۰ ساله مراکش، در دوره قبلی شکست و این تیم با نسل طلایی خود به جام جهانی صعود کرد اما ایران، سد راهی بزرگ بود بر اولین پیروزی شیرهای اطلس در جام جهانی پس از جام ۹۸ فرانسه. سپس پرتغال و اسپانیا هم این اجازه را به شاگردان هروه رنار ندادند تا این ماموریت روی دوش ولید الرکراکی گذاشته شود.

تیم آماده و سرحال رکراکی در مقابل کرواسی هم تیم برتر میدان بود و آنطور که کوین دی بروین در نشست خبری روز گذشته گفت، استحقاق پیروزی را داشت اما آنها برابر نایب قهرمان جهان به تساوی رسیدند و برد اول را از تیم سوم جهان، بلژیک، دشت کردند.

1770752

در بازی با بلژیک نیز مراکش یک گل آفساید در نیمه اول زد که مردود کردن آن فقط از دست تکنولوژی داور ویدیویی برمی‌آمد اما در نیمه دوم، آنها به رهبری حکیم زیاش دو گل زدند که دومی تیر خلاصی بود بر پیکره مارتینز که با ورود لوکاکو قصد جبران داشت.

مارتینز بازی را به ولید الرکراکی باخت که با دو مهره تعویضی دو گل وارد دروازه بلژیک کرد. نکته جالب اینکه هر دو گلزن امروز مراکش جزو بازیکنانی هستند که اولین جام جهانی خود را تجربه کردند: زکریا (تولوز) ۲۲ ساله و سبیری (سمپدوریا) ۲۵ ساله.

1770751

با این پیروزی مراکش شانسی بسیار خوب برای صعود دارد و در گام پایانی باید کانادا را شکست دهد که زمان بسیار زیادی از اولین پیروزی‌اش در جام جهانی می‌گذرد. آنها با صعود احتمالا برابر آلمان یا اسپانیا قرار خواهند گرفت و شاید رویارویی با تیمی اینچنین با انگیزه و سرحال، بدترین خبر برای لوییز انریکه و هانسی فلیک باشد.

1770750

دیدگاه‌ها