کد خبر : 1856057 | 07 آذر 1401 ساعت 13:30 | 46.5K بازدید | 25 دیدگاه

بالاتر از جبران- مهدی و روز موعود

پیش‌بینی: او به آمریکا گل می‌زند!

شاید هیچ کس مثل مهدی طارمی این چهار سال را منتظر هشتم آذر نبوده، ستاره بزرگ ایران و آسیا برای جبران به زمین خواهد آمد.

پیش‌بینی: او به آمریکا گل می‌زند!

به گزارش "ورزش سه"، مشت های گره کرده مهدی طارمی  و گریه هایی که تمامی نداشت، آخرین تصویر هواداران ایران از جام جهانی 2018 است. وقتی او در دقیقه 93:58 نتوانست از فرصت ناگهانی به وجود آمده گل صعود و برتری ایران را به پرتغال بزند، داستان حماسه سازی ایران در گروهی که به گروه مرگ معروف بود به پایان رسید، تیم خوب و دوست داشتنی ایران در آن سال و در گروه سخت و دشوار اسپانیا، پرتغال و مراکش با چهار امتیاز به صورت کاملا دراماتیک از مرحله گروهی جام جهانی بالا نیامد.
گل به خودی مراکشی‌ها در وقت اضافه، شکست خفیف یک بر صفر برابر اسپانیای نامدار، پنالتی گرفته شده در دقیقه 88:55 و گل انصاری فر و شش دقیقه امید ایرانی ها با ضربه طارمی در شرایط دشوار در ثانیه های پایانی بازی با پرتغال جشن صعود را از ایران گرفت تا جام جهانی یک بدهی بزرگ به ایران و این نسل فوتبالی ایران داشته باشد که خواسته های ما را از صعود به جام جهانی به صعود به مرحله حذفی رسانده است.
ناراحتی مهدی طارمی بعد از آن بازی بر هیچ کس پوشیده نیست، ستاره بزرگ فوتبال ایران و یکی از بهترین های این روزهای فوتبال اروپا، برای جبران این روز خیلی زحمت کشیده است، بعد از شکست ناباورانه برابر عراق، او پرچمدار تیم ایران در بحرین بود، تا ایران با چهار برد به مرحله دوم گروهی در منطقه آسیا برسد، او علیرغم نبودن در دو بازی در مرحله دوم، باز هم نقش اصلی را در تیم ملی ایفا کرد تا با ایران به جام جهانی برسد.
حضور در تیم پورتو، آقای گلی در لیگ پرتغال، گل زدن به بزرگان جهان در لیگ قهرمانان اروپا، انتخاب گل او در بین نامزدهای بهترین گل جهان، حضورش در بین بهترین گلزنان این روزهای لیگ قهرمانان اروپا، بهترین گلزن ایران در ادوار جام های جهانی با دبل برابر انگلستان و حضور در بین بهترین گلزنان تورنمنت تا اینجای رقابت ها، همه این‌ها دستاوردهای ستاره بی‌چون‌وچرای این روزهای فوتبال ماست، ولی  ما هم می دانیم مهدی همه این ها را با روز هشتم آذر عوض نمی کند.

1771129

تکنسین پنالتی، شب و روز این چهار سال را برای این روز گذرانده است، دویدن های بی‌اندازه او در بحرین برای صعود ایران بعد از آن شروع بد به مرحله دوم گروهی رقابت های مقدماتی جام جهانی را یادمان نرفته است، مهدی از همان روز برای جبران زحمت می کشید و حالا روز موعود برای او فرا رسیده است. ایران و آمریکا نبردی برای صعود و نبردی برای جبران پسر دوست داشتنی فوتبال ایران که این روزها مایه افتخار همه فوتبالدوستان است، فرقی نمی کند طرفدار کدام تیم باشید و به چه رنگی تعلق دارید، فرقی ندارد اهل کدام منطقه از ایران هستید، فرقی ندارد مهدی مهاجم نوک ایران بازی می کند یا وینگر چپ محل جولانگاه اوست. همه ایران به صورت ناخودآگاه در سخت ترین شرایط تا سوت پایانی داور به او امید دارند، همه منتظر رسیدن یک توپ نه چندان مهم به او هستند، همه می دانند او در هر لحظه از بازی بوی گل می دهد.
روز موعود برای پسر خوب و دوست داشتنی فوتبال ایران فرا رسیده تا آن مشت های گره کرده که با ناله و فریاد و اشک قلب هر ایرانی را در پایان بازی با پرتغال به درد آورد تبدیل به گریه شادی شود. 
پرچمدار ایران در این روزهای جام جهانی برای این بازی سرشار از انگیزه است و چشم امید میلیونها ایرانی برای شکست آمریکا به اوست.
سوت آغاز بازی و 90 دقیقه مهم برای یک جبران، جبرانی که شب و روز مهدی را از او گرفته بود و او حالا برای رفتن به دل تاریخ، باید هشتم آذر را برای ایران جاوانه کند، جاودانه‌تر از ستاره هایی که هشتم آذر سال 76 را رقم زدند.
محمدرضا تقی خانی

دیدگاه‌ها