کد خبر : 1856593 | 09 آذر 1401 ساعت 20:37 | 84.8K بازدید | 45 دیدگاه

صعود شگفت‌انگیز اولین نماینده آسیا

استرالیا تاریخ جدیدی ساخت: فردای هشت آذر!

استرالیا با کسب دومین برد مرحله گروهی و به عنوان نخستین تیم آسیایی راهی دور حذفی شد.

استرالیا تاریخ جدیدی ساخت: فردای هشت آذر!

به گزارش "ورزش سه"، کمتر کسی تصور می‌کرد استرالیا با اسکواد کم‌ستاره خود بتواند مسیر صعود از مرحله گروهی را طی کند و این شانس پس از شکست چهار گله مقابل فرانسه در هفته نخست به حداقل خود هم رسید اما در نهایت تیم گراهام آرنولد، ماموریت دشوار را به سرانجام رساند.

ساکروس در آخرین بازی مرحله گروهی و در شرایطی که حریف برتری نسبی هم داشت، توانست با تک گل متئو لکی، برد ارزشمند خود را ثبت کند و با شش امتیاز، بالاتر از تونس قرار بگیرد.

1772863

نیمه اول این بازی با نتیجه تساوی به پایان رسید اما در نیمه دوم استرالیا با پاس استثنایی مک‌گری و ضربه تمام‌کننده متئو لکی، مهاجم سابق هرتابرلین پیش افتاد.

در حالی که یاران اشمایکل موقعیت‌های خوبی داشتند اما مهارهای دیدنی مت رایان مهاجمان تیم سرخپوش را بی اثر گذاشت تا اولین نماینده آسیا راهی دور حذفی شود.

نکته جالب اینکه تونس باوجود پیروزی مقابل فرانسه، نتوانست به دور حذفی صعود کند و با چهار امتیاز حذف تلخ و ناباورانه‌ای را تجربه کرد.

1772864

شاگردان گراهام آرنولد پس از حذف قایل پیش‌بینی قطر و کنار رفتن نزدیک ایران از جام جهانی، به عنوان نخستین نماینده قاره آسیا به دور حذفی صعود کردند و حالا منتظر شگفتی‌سازی عربستان و کره و صعود ژاپن هستند.

استرالیا سه دوره متوالی از صعود به مرحله بعدی ناکام مانده بود و بدون برد در دور گروهی حذف می‌شد اما این بار ساکروس به یک هشتم صعود کرد.

اولین‌ و آخرین صعود استرالیا به دور حذفی جام جهانی متعلق به سال ۲۰۰۶ است که این تیم پرستاره و دوست داشتنی در نهایت با پنالتی فرانچسکو توتی متوقف و حذف شد.

استرالیا در مرحله بعدی به مصاف صدرنشین گروه چهارم می‌رود که ساعاتی بعد از بین لهستان، آرژانتین و عربستان تعیین می‌شود. مکزیک اگرچه شانس صعود دارد اما در هیچ حالتی سرگروه نخواهد شد.

1772865

دیدگاه‌ها