کد خبر : 1856705 | 10 آذر 1401 ساعت 13:58 | 13.6K بازدید | 1 دیدگاه

هندبال قهرمانی زنان آسیا

تقابل ایران و ژاپن در مرحله نیمه نهایی

تیم ملی هندبال زنان ایران فردا (جمعه) در مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی آسیا برابر ژاپن به میدان می‌رود.

تقابل ایران و ژاپن در مرحله نیمه نهایی

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، تیم ملی بانوان ایران  پس از کسب سه پیروزی متوالی در دور گروهی مسابقات هندبال قهرمانی آسیا برابر مقابل هند، ازبکستان و استرالیا و شکست مقابل کره جنوبی، فردا (جمعه) 11 آذر ساعت  از ساعت 13:30 به وقت ایران در مرحله نیمه نهایی به مصاف تیم ملی ژاپن می‌رود.

تیم ملی هندبال زنان ژاپن 2 بار در بازی‌های المپیک حضور پیدا کرده و بهترین نتیجه کسب شده توسط این تیم مقام پنجم المپیک است. همچنین ژاپن 20 بار در رقابت‌های قهرمانی جهان شرکت کرده و بهترین مقام این تیم در این مسابقات عنوان هفتم است.

ژاپن 19 بار رقابت‌های قهرمانی آسیا حضور داشته و یک عنوان قهرمانی آسیا نیز در کارنامه خود دارد. این تیم پس از کره جنوبی دومین تیم پرافتخار آسیا است و در 4 دوره گذشته قهرمانی آسیا، فینالیست شده است.

بانوان هندبالیست ایران در این دوره از رقابت‌ها موفق شدند، تیم هند را با نتیجه 43 بر 35 ازبکستان را 35 بر 32 و استرالیا را 43 بر 15 شکست دهند تا با حضور در جمع چهار تیم برتر سهمیه مسابقات قهرمانی جهان را برای دومین بار کسب کنند. اما در دیدار مقابل کره جنوبی نتیجه را 41 بر 11 واگذار کرد.

دیگر دیدار نیمه‌نهایی میان دو تیم کره‌جنوبی و چین برگزار خواهد شد.

برنامه کامل مسابقات دور دوم قهرمانی زنان آسیا در کره‌جنوبی به شرح زیر است:

جمعه 11 آذر:

تعیین جایگاه نهمی:

استرالیا - هنگ کنگ  ساعت 5:30

مرحله اصلی مسابقات:

هند - تایلند ساعت 7:30

قزاقستان- ازبکستان ساعت 9:30

مرحله نیمه نهایی:

کره جنوبی - چین ساعت 11:30

ایران - ژاپن ساعت 13:30

این رقابت‌ها شنبه 12 آذر برای تعیین جایگاه پنجمی و هفتمی بین تیم‌‌های هند، تایلند قزاقستان و ازبکستان پیگیری می شود.دیدارهای فینال و رده‌بندی نیز یکشنبه 13 آذر برگزار می‌شود.

تیم ملی ایران در دوره پیشین رقابت‌های قهرمانی آسیا که به میزبانی اردن برگزار شد موفق شد با راهیابی به جمع چهار تیم برتر قاره، سهمیه مسابقات قهرمانی جهان را برای نخستین بار کسب کند و اولین رشته‌ توپی بانوان ایران نام گیرد که به مسابقات جهان راه یافته است.

مینا وطن‌پرست، هانیه لک، فاطمه مریخ، ملیحه یغمایی‌پور، نوریه عباسی، عطیه شهسواری، مبینا حسن‌نژاد، الناز یحیوی‌پور، راحله اعتمادی پور، محدثه شبانی، مائده عشاقی، حدیثه نوروزی، حانیه کریمی، آرزو کیانی‌آرا، شهرزاد نصوحی، زهرا فقیهی، ستاره رحمانیان، الناز قاسمی و آرزو محمدی 19 بازیکن تیم سنگ آهن بافق را در مسابقات قهرمانی آسیا تشکیل می‌دهند.

همچنین خدیجه قانع و مریم فخری به عنوان مربی، غلامعلی اکبرآبادی به عنوان مدیر فنی، محبوبه دهقان به عنوان سرپرست و اکرم حبیب‌لو به عنوان فیزیوتراپ تیم ایران را در مسابقات قهرمانی آسیا همراهی می‌کنند.

دیدگاه‌ها