کد خبر : 1856862 | 11 آذر 1401 ساعت 11:15 | 10K بازدید | 9 دیدگاه

از حسن یزدانی تا تیم ملی

ضعف بدنی پاشنه آشیل ورزش ایران

تیم ملی ایران در حالی از جام جهانی حذف شد که ملی‌پوشان در بازی مقابل انگلیس و آمریکا شکست خوردند.

ضعف بدنی پاشنه آشیل ورزش ایران

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از خبر آنلاین، تیم ملی ایران با دو شکست مقابل انگلیس و آمریکا از جام جهانی حذف شد. رویایی که در جام جهانی ۳۲ تیمی برای ایران به حسرت تبدیل شد. جام جهانی از ۴ سال دیگه با ۴۸ تیم برگزار می شود و تیم ها در ۱۶ گروه ۳ تیمی با یکدیگر رقابت می کنند که از هر گروه هم ۲ تیم صعود خواهند کرد. با توجه به افزایش تیم ها و سهمیه قاره‌ها به نظر می رسد تیم ملی ایران کار راحتی برای حضور در جام جهانی داشته باشد و پای تیم های درجه چندم به این فستیوال باز خواهد شد. از همین رو احتمال صعود تیم ملی از گروهش بیشتر است و شاید این آخرین باری بود که تیم ملی شانس حضور در یک هشتم نهایی را داشت که با این دو شکست از بین رفت.

موضوعی که در این دوره بسیار مشخص بود ضعف بدنی بازیکنان تیم ملی بود. موضوعی که در ۱۵ دقیقه پایانی بسیار نمایان می شد. در بازی مقابل انگلیس تیم ملی با نتیجه ۶-۲ مغلوب شد که ضعیف ترین و سنگین ترین نتیجه تیم ملی در ادوار جام جهانی محسوب می شد. بازیکنان ایران در گردش توپ بسیار ضعیف عمل کردند و همین موضوع باعث شد تا سه شیرها به راحتی دروازه ایران را بارها باز کنند. این اتفاق حتی در بازی مقابل آمریکا تکرار شد. آمریکایی ها با دوندگی و پرسینگ بالا تمام فضاها را بستند و موفق شدند در همان نیمه اول به ایران ضربه بزنند و به گل برسند.

تنها پیروزی ایران در جام جهانی مقابل ولز بود و آن هم در دقایق پایانی به دست آمد. در بازی مقابل ولز هم بازیکنان تیم ملی در دقایق پایانی آن انرژی و صلابت نیمه اول را نداشتند و اخراج وین هنسی گلر ولز و 10 نفره شدن آنها باعث شد تا ایران به گل برسد.

 

این اولین باری نیست که ورزشکاران ما از لحاظ بدنی کم می آورند و قافیه را به رقیب خود می بازند. همه به خوبی یادمان است که حسن یزدانی چطور در فینال المپیک و در 18 ثانیه بازی برده را به دیوید تیلور آمریکایی باخت و مدال طلا را از دست داد. او همچنین در مسابقات جهانی اخیر هم مغلوب این جادوگر دنیای کشتی شد تا بیشتر از قبل ضعف تاکتیکی و بدنی ما عیان شود.

 

به نظر می رسد ورزشکاران ما از نظر بدنسازی و آمادگی نسبت به سایر رقبا دچار ضعف هستند و همین موضوع پاشنه آشیل آنها شده است. این موضوع تنها به کشتی و فوتبال معطوف نمی شود و این را حتی می توان در والیبال هم دید.

دیدگاه‌ها