کد خبر : 1857089 | 12 آذر 1401 ساعت 15:09 | 6.3K بازدید | 0 دیدگاه

شزنی، امباپه را هم به چالش می‌کشد؛

کدام بازیکن لهستان از لواندوفسکی هم مهم‌تر است؟

«کلید توقف امباپه؟ من!» این جمله‌ای است که وویژک شزنی دروازه‌بان تیم ملی لهستان به زبان آورده است.

کدام بازیکن لهستان از لواندوفسکی هم مهم‌تر است؟

به گزارش ورزش سه، تیم ملی لهستان در سه دیدار خود در گروه C رقابت‌های جام جهانی 2022 قطر به مصاف مکزیک، عربستان و آرژانتین رفت و وویژک شزنی دروازه‌بان تیم ملی لهستان در این مسابقات عملکرد خوبی داشت و پس از کلین‌شیت در دو دیدار اول، تنها دو گل از آرژانتین دریافت کرد.

با اعلام شبکه آماری «اپتا» در دوره جاری جام جهانی، شزنی با وجود دریافت دو گل از آرژانتین، بیشترین تعداد مهار را داشته است.

کمیل کولسوت، روزنامه‌نگار روزنامه Rzeczpospolita، با تمجید از شزنی می‌گوید: «بدون او، ما موفق به صعود نمی‌شدیم؛ او مهم‌ترین بازیکن تیم است، نه روبرت لواندوفسکی که با وظایف دفاعی خود، فرصتی برای حضور در خط حمله ندارد.»

اظهارات شزنی در خصوص رویارویی با امباپه واکنش‌های زیادی در پی داشت و حتی اتحادیه فوتبال اروپا در صفحه توییتر خود، تصاویری از گلی که کیلیان امباپه، مهاجم پاری سن ژرمن در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا وارد دروازه شزنی، دروازه‌بان یوونتوس کرده بود، منتشر کرد.

شزنی که 69 بازی ملی دارد، پیش از رویارویی با آرژانتین در دور سوم مرحله گروهی نیز گفته بود: «لیونل مسی، من به تو یاد می‌دهم!»

این بازیکن سپس در جریان تقابل آرژانتین و لهستان موفق شد پنالتی لیونل مسی را مهار کند تا به این شکل به حرف خود عمل کرده باشد. شزنی پیش از آن نیز ضربه پنالتی سالم الدوساری بازیکن تیم ملی عربستان را مهار کرده و دروازه خود را بسته نگه داشته بود.

1774459

شزنی در گفت‌وگویی در مورد موقعیت یک دروازه‌بان در مسابقات گفته است: «ما نمی‌توانیم با گلزنی تبدیل به یک قهرمان شویم اما حداقل می‌توانیم برای کمک به تیم تلاش کنیم‌. این بخشی از کار است؛ ما بازی را در ذهن خود انجام می‌دهیم، ساعت‌های طولانی حریف را آنالیز می‌کنیم و همچنین همیشه به آنالیز پنالتی‌زن‌ها می‌پردازیم؛ گاهی موفق می‌شویم و گاهی اوقات بی‌فایده است.»

شزنی اولین گام‌های خود در فوتبال را در آرسنال و زیر نظر آرسن ونگر برداشت اما شانس همیشه با او یار نبود. در سال 2008، شزنی در حین تمرین دچار شکستگی دست شد و در جام ملت های اروپا 2012 در اولین بازی کارت قرمز گرفت و در اوایل یورو 2016 نیز مصدوم شد ولی در 32 سالگی و در دومین حضورش در جام جهانی، به نظر می‌رسد بالاخره شانس با او آشتی کرده است.

این دروازه‌بان البته بعد از برخورد با مسی در دیدار لهستان و آرژانتین، با ستاره تیم ملی آرژانتین بر سر مبلغ 100 یورو شرط بسته بود و مدعی شده بود داور بعد از بازبینی صحنه، ضربه پنالتی را اعلام نمی‌کند اما این شرط را باخت!

شزنی در این باره با خنده در مقابل رسانه‌ها گفته است: «من نمی‌دانم در جام جهانی این کار مجاز است یا نه؛ ممکن است به خاطر آن جریمه شوم اما برایم مهم نیست. البته من پولی نمی‌دهم. مسی به 100 یورو اهمیتی نمی‌دهد و نیازی به آن ندارد.»

دیدگاه‌ها