کد خبر : 1857390 | 14 آذر 1401 ساعت 00:20 | 49.7K بازدید | 34 دیدگاه

انگلیس - فرانسه؛ همان دوئلی که منتظرش بودیم

انگلیس 3 - 0 سنگال، سه شیرها ترانگا را به توپ بستند!

انگلیس توانست در یک هشتم نهایی جام جهانی، سنگال را با ۳ گل شکست دهد و با یک پیروزی مقتدرانه راهی دور بعدی شود.

انگلیس 3 - 0 سنگال، سه شیرها ترانگا را به توپ بستند!

به گزارش ورزش سه، ۳۰ دقیقه نخست بازی برخلاف انتظارها پیش رفت و توپ و میدان در اختیار سنگال بود اما نبوغ فردی بلینگهام معادلات را بر هم زد و گل اول هندرسون روند بازی را تغییر داد. بعد از گل اول سه شیرها، سنگال به بازی احساسی روی آورد که ماحصل آن دریافت گل دوم روی یک ضد حمله بود.

در نیمه دوم هم تعویض‌های آلیو سیسه جواب نداد و باز هم در ضد حمله‌ها غافلگیر شدند تا گل ساکا امضای محکمی پای پیروزی انگلیسی‌ها باشد. خط دفاع انگلیس در این بازی شب سختی را سپری نکرد و پیکفورد فقط یک بار مجبور به انجام واکنش شد تا سه شیرها به راحتی به دور یک چهارم نهایی صعود کنند.

با این نتیجه، دیداری که از مدت‌ها قبل برنامه ریزی شده بود، بین دو تیم انگلیس و فرانسه قطعی شد و سه شیرها برای رسیدن به نیمه‌نهایی حالا باید از سد مدافع عنوان قهرمانی عبور کنند.

ویدئو: 266368

جام جهانی 2022 قطر -  یک هشتم نهایی
ورزشگاه: استادیوم البیت

داور: ایوان بارتون / کمک داور اول: دیوید سانتوس / کمک داور دوم: کاتی نسبیت ساعت 22:30 به وقت ایران

تیم ملی انگلیس:

جردن پیکفورد، کایل واکر، هری مگوایر، جان استونز (76- اریک دایر)، لوک شاو، دکلان رایس، جردن هندرسون (81- کالوین فیلیپس)، جود بلینگهام (76- میسون مونت)، بوکایو ساکا (64- مارکوس رشفورد)،فیل فودن (64- جک گریلیش) و هری کین

سرمربی: گرت ساوتگیت

1775369

تیم ملی سنگال:

ادوارد مندی، یوسوف سابالی، کالیدو کولیبالی، عبدو دیالو، اسماعیل جیکوبز (84- فوده بالو توره)، نامپالیس مندی، پت سیسه (46- پپه گویه)، کرپین دیاتا (46- پپه سار)، اسماعیلا سار، ایلمان اندیایه (46- بامبا دیانگ)، بولایه دیا (71- فامارا دیه‌دیو)

سرمربی: آلیو سیسه

1775367

🟨 اخطار:
کالیدو کولیبالی (76) از سنگال

1775416

⚽️ شرح گل:
انگلیس یک - سنگال صفر (38- جردن هندرسون) حرکت زیبا و ترکیبی انگلیسی‌ها در سمت چپ و نفوذ بلینگهام به داخل محوطه جریمه منجر به پاس عرضی این بازیکن برای هندرسون شد و ضربه کاپیتان لیورپول دروازه مندی را گشود.

ویدئو: 266364

انگلیس دو - سنگال صفر (47- هری کین)ضد حمله تماشایی بازیکنان انگلیس به رهبری بلینگهام آغاز شد و پاس او به فودن در سمت چپ رسید و او هم با یک پاس عرضی دقیق کین را در موقعیتی تک به تک قرار داد تا کاپیتان سه شیرها اولین گل خود در این تورنمنت را به ثمر برساند.

ویدئو: 266365

انگلیس سه - سنگال صفر (57- بوکایو ساکا)نفوذ عالی فودن از سمت چپ و پاس عرضی دقیق این بازیکن به ساکا رسید و او هم در موقعیتی تک به تک توانست سه شیرها را به سومین گل برساند. نفوذ عالی فودن از سمت چپ و پاس عرضی دقیق این بازیکن به ساکا رسید و او هم در موقعیتی تک به تک توانست سه شیرها را به سومین گل برساند.

ویدئو: 266367

⏱️لحظات حساس:

دقیقه ۸: اشتباه دیالو و تعلل او در دور کردن توپ می‌توانست منجر به گل اول سه شیرها شود که با دخالت مندی این اتفاق رخ نداد.

دقیقه ۲۰: انگلیس صاحب یک ضربه کرنر شد و ارسال فودن روی سر استونز فرود آمد اما ضربه این بازیکن راهی به چارچوب دروازه سنگال نیافت.

دقیقه ۲۲: ارسال بازیکنان سنگال از سمت راست به اسماعیل سار رسید اما ضربه او در دهانه دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۳۱: توپ ربایی عالی سار از سمت چپ و حرکت او به داخل محوطه جریمه با یک پاس دقیق برای بولایه دیا همراه شد اما شوت این بازیکن را پیکفورد به زیبایی دور کرد.

دقیقه ۴۰: نفوذ ساکا از سمت راست و پاس عرضی او به داخل محوطه جریمه به کاپیتان هری کین رسید اما ضربه او با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴۲: نفوذ لوک شاو از سمت چپ به داخل محوطه جریمه خطرساز شد اما مندی با خروج از دروازه راه توپ را بست و توپ به کرنر رفت.

1775370

دقیقه ۵۵: هری کین از پشت محوطه جریمه اقدام به شوت‌زنی کرد که مندی، سنگربان سنگالی‌ها به زحمت و در دو مرحله توانست شوت او را مهار کند.

دقیقه ۷۳: سنگالی‌ها صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند و پپه سار پشت این توپ ایستاد و ضربه این بازیکن با اختلافی ناچیز از کنار دروازه پیکفورد بیرون رفت.

دقیقه ۸۰: ارسال رشفورد از سمت راست با اختلافی ناچیز از جلوی پای کین عبور کرد تا او نتواند در این بازی دبل کند.

دقیقه ۹۰: ارسال شاو از سمت چپ به رشفورد رسید اما شوت این بازیکن به تور کنار دروازه اصابت کرد و به بیرون رفت.

🥇 بهترین بازیکن:

فیل فودن، ستاره ۲۲ ساله منچستر سیتی را می‌توان بهترین بازیکن زمین قلمداد کرد. او که در دو بازی نخست نیمکت نشین رحیم استرلینگ بود پس از انتقادهای فراوان به ساوتگیت به ترکیب سه شیرها اضافه شد و توانست در این بازی دو پاس گل ارسال کند و نقش مهمی در پیروزی تیمش در این بازی ایفا کند. اتفاقی که احتمالا استرلینگ را تا پایان جام نیمکت نشین این ستاره ۲۲ ساله کند.

🔴حاشیه:

* رحیم استرلینگ به دلیل مشکلات خانوادگی حتی روی نیمکت ذخیره‌ها هم حضور ندارد.

* تنها تغییر سه شیرها نسبت به بازی مقابل ولز، نیمکت نشینی رشفورد و حضور فیکس بوکایو ساکا است.

* الحاجی دیوف، ستاره سابق سنگالی‌ها در ورزشگاه البیت حضور دارد و بازی را از نزدیک تماشا می‌کند.

دیدگاه‌ها