کد خبر : 1857580 | 14 آذر 1401 ساعت 21:40 | 109.4K بازدید | 27 دیدگاه

یک ملت روی دوش لیواکوویچ از بلندی پرید

کشیده‌ترین بدن جام: پل سه و نیم متری صعود (عکس)

دومینیک لیواکوویچ، دروازه‌بان 27 ساله تیم ملی کرواسی، شب فوق‌العاده‌ای برابر ژاپن داشته و سه پنالتی گرفت.

کشیده‌ترین بدن جام: پل سه و نیم متری صعود (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که به نظر می رسد تیم ملی ژاپن مانند بازی های قبلی خود در جام جهانی این بار نیز قصد داشت با دادن توپ و میدان به حریف و تکیه بر ضدحملات به برتری برسد، اما این بار نقشه آنها نقش بر آب شد. نماینده شایسته قاره آسیا در اواخر نیمه اول توسط دایزن مائدا به گل رسید و با برتری 0-1 راهی رختکن شد، اما در همان اوایل نیمه دوم ایوان پریشیچ با ضربه ای تماشایی دروازه ژاپن را باز کرد. در نهایت تلاش دو تیم در 90 دقیقه بی نتیجه ماند و برای اولین بار یک بازی در جام جهانی 2022 به وقت اضافی کشیده شد.

1775887

در طول 30 دقیقه وقت اضافی نیز اگرچه تیم ملی کرواسی تیم برتر میدان بود، اما آنها نتوانستند دروازه گوندا را برای بار دوم باز کنند و بازی به ضربات پنالتی کشید. اما اینجا بود که دومینیک لیواکوویچ در نقش یک منجی برای زلاتکو دالیچ ظاهر شد و با مهار سه ضربه پنالتی بازیکنان ژاپن، یک تنه تیمش را به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی برد.

1775867
دروازه بان قدبلند کرواسی جوری درون دروازه ایستاده بود که انگار تمام فضا را پوشانده و حتی میلیمتری فضا برای گلزنی بازیکنان حریف نمی داد

ابتدا این مینامینو بود که پشت اولین ضربه قرار گرفت، اما ضربه زمینی این بازیکن مشهور به سمت چپ را دروازه‌بان کرواسی دفع کرد. میتامو زننده دومین پنالتی زن ژاپن بود و او نیز سمت چپ را انتخاب کرد، اما باز هم دومینیک لیواکوویچ با عکس العملی تماشایی موفق شد ضربه او را مهار کند. در ادامه آسانو تنها بازیکنی بود که سنگربان کرواسی را فریب داده و موفق به گلزنی شد. یوشیدا، کاپیتان تیم ملی ژاپن، پشت ضربه چهارم قرار گرفت و او نیز ضربه خود را به سمت چپ زد که دومینیک لیواکوویچ باز هم در مهار توپ موفق ظاهر شده و کار حریف را تمام کرد.

1775889

دومینیک لیواکوویچ پس از ریکاردوی پرتغالی در سال 2006 در مقابل انگلیس و دانیل سوباسیچ کرواسی برابر دانمارک در سال 2018، تبدیل به سومین دروازه‌بانی در تاریخ شد که در ضربات پنالتی در جام جهانی سه ضربه را مهار می کند.

1775883

همچنین کرواسی در هر دو ضربات پنالتی قبلی خود در جام جهانی در مقابل دانمارک و روسیه در سال 2018 پیروز شده بود و این اتفاق امروز نیز رخ داد. اما ژاپن در تنها ضربات پنالتی خود در این رقابت ها مقابل پاراگوئه در سال 2010 شکست خورده بود و امروز نیز سرنوشت همینگونه رقم خورد.

1775872
لوکا مودریچ که در دقیقه 78 تعویض شده و ادامه بازی را از روی نیمکت تماشا کرد، اینگونه بابت درخشش دروازه بان کرواسی از او تشکر می کند.

دیدگاه‌ها