کد خبر : 1857694 | 15 آذر 1401 ساعت 15:14 | 27K بازدید | 10 دیدگاه

آیا قطر چمن جام جهانی را رنگ آمیزی می کند؟

با وجود عملکرد فوق‌العاده قطر در جلب رضایت تیم‌های حاضر در جام جهانی هنوز بعضی ابهامات پیرامون عملکرد آنها وجود دارد.

آیا قطر چمن جام جهانی را رنگ آمیزی می کند؟

به گزارش "ورزش سه" جام جهانی 2022 از زمان اهدای میزبانی آن به قطر بسیار بحث برانگیز بوده است. از جمله، هوادارانی  که به عنوان کارمند خریداری شده‌اند که باید فضای خوبی ایجاد کنند و در نتیجه توجه را از رفتارهای نادرست متعدد این کشور در موضوعاتی مانند حقوق بشر، کمبود مکان های هتل و تعادل آب و هوایی فاجعه بار مسابقات منحرف کنند.

* آیا قطر زمین چمن جام جهانی را رنگ می‌کند؟

تا اینجا، چمن سبز و شاداب به نظر می رسد و صندلی ها راضی کننده هستند و با وجود دمای حدود 30 درجه در ایالت بیابانی زیاد مشکلی ایجاد نکردند. با این حال، قطری‌ها نیز با سیستم های تهویه مطبوع زمین ها را تا حدود 20 درجه خنک می کنند.

اما پس از ماندن رده ای از رنگی سبز روی لباس‌های بازیکنان تیم ملی انگلیس، این شائبه پیش آمده که برگزارکنندگان این مسابقات با رنگ‌امیزی چمن‌ها سعی در بهتر جلوه دادن آن داشتند.

اتفاقی که باعث شده مدیر تدارکات تیم ملی انگلیس در از بین بردن لکه‌ها از روی لباس بازیکنان عاجز بماند. همین موضوع سوژه سوال دیلی میل از فیفا شده است و آنها در پاسخ عنوان کردند که فقط محوطه گرم کردن بازیکنان نیمکت نشین رنگ آمیزی شده است.

ادعایی که دیلی میل آن را قبول ندارد و می‌گوید اگر حرف فیفا درست باشد، نباید پیراهن هری کین که در تمام بازی ها به عنوان مهره ثابت برای انگلیس به میدان رفته و هرگز در محوطه مربوطه به گرم کردن نپرداخته، رنگی شده باشد!

1776232

البته استفاده از رنگ برای زیباتر جلوه دادن چمن ها چیز جدیدی در ورزش نیست. به عنوان مثال، در مسابقات گلف افسانه ای در آگوستا (ایالات متحده آمریکا)، این یک حقیقت آشکار است که نگهدارندگان زمین از اسپری رنگ استفاده می کنند تا چمن‌ها درخشش بیشتری در تصاویر تلویزیونی داشته باشند.

دیدگاه‌ها