کد خبر : 1857854 | 16 آذر 1401 ساعت 11:36 | 9.7K بازدید | 3 دیدگاه

تکرار نبرد گوادالته در اجوکیشن سیتی

مراکش در نبرد با تیمی بزرگتر سلحشورانه جنگید و در نهایت به پیروزی رسید؛ بردی که یادآور اتفاقات تاریخی بود.

تکرار نبرد گوادالته در  اجوکیشن سیتی

به گزارش ورزش سه، در حدود سیزده قرن پیش 27 آوریل 711 میلادی طارق ابن زیاد ، پس‌از عبور از تنگه ی  مغرب (مراکش امروز) و  پا گذاشتن در خاک اسپانیا دستور داد تا همه کشتی‌های حامل سربازانش را به آتش بکشند تا آن‌ها بدانند که راهی به جز پیروزی مقابلشان نیست. 
سپس سپاهیان طارق و پادشاه اسپانیا در کنار رود گودالته با یکدیگر برخورد نمودند و مهاجمین پس‌از پیکاری خونین که چهار روز به طول انجامید مدافعان اسپانیایی را شکست داد و شاه‌رودریک (رودریگز) و سایر نجبای اسپانیایی با وجود این‌که به‌لحاظ تعداد دو برابر مهاجمین بودند در میدان نبرد کشته شدند! 
حاکم مسلمانان فرزندش عبدالعزیز را به حکمرانی اسپانیا گماشت حکومتی که بیش‌از هفت قرن به طول انجامید و نماد پیروزی بر مسیحیان شد.

1776737

شکست تیم مدعی اسپانیا در مقابل مراکش علی‌رغم آمار و احتمالات بار دیگر یادآور آن شکست تاریخی است، تیم اسپانیا که با کهکشانی از گران‌ترین ستارگان فوتبال جهان گام به عرصه بزرگ‌ترین آوردگاه فوتبال گذاشته بود حتی به شهادت آمار و ارقام نیز تیم برتر میدان بود، هفتاد و هفت درصد مالکیت توپ با هزار و نوزده پاس ماتادورها در مقابل بیست و سه درصد مالکیت و تنها سیصد و پنج پاس تیم مراکش گمان باخت این تیم را حداقل روی کاغذ به صفر می‌رساند! 
وحید الکراکی سیزده قرن پس‌از گوادلاته در قامتی شبیه به طارق با سپاه شیرهای اطلس باردیگر کرانه‌های اندلس را فتح نمود تا ما عاشقان فوتبال از یاد نبریم  که فوتبال عین زندگی و زندگی همانند فوتبال است.

1776738

به قول شادروان  حمید رضا صدر در روزی روزگاری فوتبال  «این همان آوردگاهی بود که خوشبختانه قوی ترها همیشه برنده نمی‌شدند این همان آوردگاهی بود که کوچک‌ها و بی مقدارها هم شانسی برای پرواز داشتند».

شروین شلایی

دیدگاه‌ها