کد خبر : 1857976 | 16 آذر 1401 ساعت 22:26 | 68.6K بازدید | 9 دیدگاه

این دو ستاره انگلیس به سرزمین پدری خیانت کردند؟

مارتین اونیل سرمربی‌ سابق ایرلند، از دکلان رایس و جک گریلیش که سابقه بازی در تیمهای ملی رده‌های سنی ایرلند را داشتند ولی تصمیم گرفتند در تیم ملی انگلیس بازی کنند دفاع کرد.

این دو ستاره انگلیس به سرزمین پدری خیانت کردند؟

به گزارش "ورزش سه"، دکلان رایس و جک گریلیش دو ستاره تیم ملی انگلیس هستند که در حال حاضر با این تیم در قطر به سر می‌برند تا برای سه‌شیرها در این تورنمنت به میدان بروند. این دو فوتبالیست اصالت ایرلندی دارند ولی تصمیم گرفته‌اند پیراهن انگلیس را به تن کنند. تصمیمی که ایرلندی‌ها را از آنها خشمگین کرده است.

مارتین اونیل، سرمربی سابق تیم ملی ایرلند، اما از رایس و گریلیش دفاع کرده و می‌گوید هیچ فوتبالیستی را نمی‌توان به پوشیدن پیراهن تیمی خاص مجبور کرد و باید با انتخاب آنها احترام گذاشت.

1777021

رایس و گریلیش حتی سابقه بازی در تیم‌های ملی رده‌های سنی ایرلند را دارند ولی در نهایت تصمیم گرفتند به سه‌شیرها بپیوندند. اونیل در مصاحبه‌ای با تاک‌اسپورت گفت:"قبل از هر چیز این را باید بگویم که یک فوتبالیست را نمی‌توان مجبور کرد پیراهن یک تیم ملی خاص را خلاف میلش به تن کند. دکلان رایس حتی با پیراهن تیم ملی بزرگسالان ایرلند در سه بازی دوستانه به میدان رفته بود و خیلی هم خوب بازی کرده بود. ولی واقعیت این است که او می‌خواست برای انگلیس بازی کند.

دکلان در انگلیس به دنیا آمده است و پدر و مادرش متولد ایرلند هستند. واقعیت را نمی‌توان تغییر داد. بازی در هیچ تیم ملی‌ای اجباری نیست. جک گریلیش هم دقیقا همینطور است. او در اوایل دوران مربی‌گری من در تیم ملی ایرلند در موقعیتی بود که می‌توانست برای ایرلند بازی کند. او هم متولد انگلیس است و در رده‌های سنی با پیراهن ملی ایرلند بازی کرده بود. اما در نهایت تصمیم با جک و پدرش بود. پدر جک انگلیسی و مادرش ایرلندی است. من به تصمیم هر دوی آنها احترام می‌گذارم و دیگران هم همین کار را باید بکنند".

1777022

دیدگاه‌ها