کد خبر : 1858179 | 18 آذر 1401 ساعت 13:25 | 18.1K بازدید | 5 دیدگاه

ونگر: جام‌های جهانی‌ زمستانی بیشتری در راه است

آرسن ونگر، مدیر توسعه جهانی فیفا، می‌گوید این سازمان به فکر برگزاری جام‌های جهانی بیشتری در زمستان است.

ونگر: جام‌های جهانی‌ زمستانی بیشتری در راه است

به گزارش "ورزش سه"، به نظر می‌رسد که برگزاری جام جهانی 2022 قطر در فصل پاییز و زمستان تجربه خوبی برای فیفا بوده است. 
اتخاذ این تصمیم برای برگزاری جام جهانی 2022 در زمستان به جای بازه زمانی همیشگی در آن تابستان با واکنش‌های تند بسیاری از سال 2015 تا همین چند ماه قبل روبرو شد. 
با این که برگزاری این مسابقات در این بازه زمانی باعث شد که بسیاری از لیگ‌های کشورهای مختلف با مشکل جدی روبرو شوند اما جانی اینفانتینو نیز پیش از این از برگزاری جام جهانی در زمستان ابراز رضایت کرده بود و حالا ونگر نیز نظری مشابه با او دارد. 

1717536


این مدیر فیفا در گفتگو با روزنامه فرانسوی اکیپ اظهار داشت:« اگر بخواهیم آزادی کامل را در فوتبال رعایت کنیم، باید به این نکته توجه داشته باشیم که کشورهای آفریقایی هم نمی‌توانند میزبانی جام جهانی را در تابستان برعهده داشته باشند. در جام جهانی قطر دیدیم که برگزاری این تورنمنت در زمستان جواب می‌دهد.»
این مربی سابق آرسنال درباره اعتراض بازیکنان و مربیان به این موضوع گفت:« البته که بازیکنان بسیاری زمان معمول برای آمادگی فیزیکی را نداشتند اما حداقل توانستند با طراوت ذهنی و روحی راهی جام جهانی شوند، موضوعی که پیش از این امکان پذیر نبود. من به یاد دارم که بسیاری از تیم‌ها در حالی جام جهانی را آغاز می‌کردند که از نظر روانی به خاطر این که روند آمادگی خوبی نداشتند تحت فشار بودند.»

 

دیدگاه‌ها