کد خبر : 1858304 | 19 آذر 1401 ساعت 08:06 | 30.8K بازدید | 1 دیدگاه

به تور نه، به تیر و پایان یک رویای بزرگ

لحظه قطعیت بزرگترین شگفتی جام

شاید خود کروات‌ها هم فکرش را نمی کردند تیم ملی کشورشان بتواند برزیلِ پرستاره این دوره را در قطر شکست دهد اما شگفتی بزرگ رقم خورد.

لحظه قطعیت بزرگترین شگفتی جام

به گزارش "ورزش سه"، پس از پیروزی عربستان مقابل آرژانتین تا دو برد تاریخی ژاپن مقابل آلمان و اسپانیا و البته نتایج دور از انتظار مراکش، همگی شگفتی‌های ماندگار این دوره از جام جهانی بودند اما بزرگترین شگفتی را در اولین بازی مرحله یک چهارم نهایی شاهد بودیم؛ جایی که کرواسی توانست برزیل را در پنالتی شکست داده و خود راهی مرحله نیمه نهایی شود.

خیلی ها شانس زیادی برای نایب قهرمان دوره گذشته جام جهانی قائل نبودند و پیروزی سخت مقابل ژاپن در ضربات پنالتی بر این عقیده صحه گذاشته بود. یک پیروزی آسان و پرگل دیگر برای برزیل، ساده‌ترین پیش‌بینی از تقابل نخست مرحله یک چهارم نهایی بود. حملات پی در پی برزیل از آغاز بازی، خبر از تحقق این پیش‌بینی می داد اما در نهایت این کرواسی بود که به عنوان تیم برنده راهی مرحله نیمه نهایی شد.

شاگردان تیته از 21 شوت به دروازه فقط یک گل کاسب شدند و تک شوت در چارچوب حریف به گل تبدیل شد تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود و بوی شگفتی به مشام برسد. هر طور که حساب می کردیم، بیشتر به برزیل می آمد که جزو چهار تیم نهایی باشد اما شاگردان دالیچ بابرنامه تر از تیم تیته بودند که روی استعداد ستاره های خود تکیه کرده بود و بس!

پنالتی اول کرواسی به راحتی گل شد و لیواکوویچ پنالتی اول برزیل را گرفت تا شگفتی رنگ و بوی واقعیت به خود بگیرد. طلایی پوشان اما نمی خواستند و باورشان نمی شد که قرار است در این دیدار بازنده از زمین خارج شوند. آنها اسب خود را برای قهرمانی زین کرده بودند ولی گویای نعل هایش را شل بسته بودند! پنالتی ها یکی پس از دیگری گل شد تا اینکه نوبت به پنالتی پنجم سلسائو رسید؛ گل نشدن این توپ به معنای پایان کار برزیل و قطعیت بزرگترین شگفتی جام بود؛ مارکینیوش پشت توپ ایستاد و برخلاف جهت حرکت گلر حریف ضربه خود را زد، البته نه به تور دروازه بلکه به تیر و تمام... لیواکوویچ به عنوان قهرمان بازی از شادی و خستگی روی زمین دراز کشید و باقی ماجرا و داستان اشک‌ها و لبخندها.

1778037
1778038
1778039

دیدگاه‌ها