کد خبر : 1858473 | 19 آذر 1401 ساعت 21:24 | 43.6K بازدید | 15 دیدگاه

فیفا دادرسی علیه آرژانتین را باز کرد

مراقب مسی، مارتینز و پاردس باشید

فیفا اعلام کرد علیه آرژانتین تحقیقات انضباطی آغاز کرده است. سوال بزرگ این است که آیا ممکن است مسی پیش از پایان جام جهانی با محرومیت مواجه شود؟

مراقب مسی، مارتینز و پاردس باشید

به گزارش "ورزش سه"، قضاوت دیدار هلند و آرژانتین که دیشب در مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی 2022 قطر انجام شد برای ماتئو لاهوز به هیچ وجه ساده نبود.

این داور اسپانیایی از طرف چندین نفر از فوتبالیست‌ها و مربیان حاضر در مسابقه دیشب به خصوص لیونل مسی و امیلیانو مارتینز آرژانتینی با انتقادهای تندی مواجه شد. لاهوز در جریان مسابقه هم با یک بازی بسیار پرتنش و همراه با انواع و اقسام درگیری‌های لفظی و فیزیکی روبرو بود.

1778034

تنش‌های بازی دیشب دو تیم آنقدر زیاد بود که فیفا اعلام کرد کمیته انضباطی‌ روند تحقیقات علیه فدراسیون فوتبال آرژانتین را درباره اتفاقات این مسابقه آغاز کرده است.

فیفا در این پرونده نقض احتمالی ماده 12 (رفتار نامناسب بازیکنان و کادر فنی) و ماده 16 (نظم و امنیت مسابقه) را بررسی خواهد کرد. حالا باید دید آیا در نتیجه این تحقیقات یکی از تیمهای حاضر در مسابقه محکوم خواهد شد و مجازاتی علیه‌اش وضع خواهد شد یا نه.

فیفا همچنین اعلام کرد که علاوه بر آرژانتین تحقیقاتی هم علیه فدراسیون هلند به اتهام نقض ماده 12 قانون انضباطی این سازمان آغاز کرده است.

مسی حواسش جمع بود که محروم نشود
مسی در صحبتهای پایان بازی خود درباره ماتئو لاهوز نشان داد که می‌داند در صورت انتقاد بیش از حد از داور مسابقه ممکن است با مجازات مواجه شود. او گفت:" نمی‌خواهم درباره داورها صحبت کنم چون اگر صریح باشم ممکن است محروم بشوم. ما قبل از بازی می‌ترسیدیم چون می‌دانستیم چه اتفاقی ممکن است بیفتد (با حضور ماتئو لاهوز). نمی‌توانم بگویم که چه فکر می‌کنم ولی فیفا باید این بازی را بررسی کند. آنها نمی‌توانند از چنین داوری برای چنین بازی‌ای استفاده کنند. او در حد این مسابقه نیست".

 

فیفا واقعا دست به چنین ریسکی می‌زند؟

فیفا باید سرنوشت این تحقیقات را خیلی زود مشخص کند چرا که دیدار آرژانتین مقابل کرواسی روز سه‌شنبه در مرحله نیمه‌نهایی جام جهانی خواهد بود و اگر تحقیقات فیفا جرایمی برای بازیکنان آرژانتینی به همراه داشته باشد که بتواند روی این بازی تاثیرگذار باشد باید تا پیش از روز سه‌شنبه تکلیف این تحقیقات مشخص بشود.

خطر بزرگی که هواداران آرژانتین و علاقه‌مندان مسی را به شدت نگران کرده این است که نکند نتیجه تحقیقات فیفا به محرومیت چند بازیکن آرژانتینی بینجامد. درحالیکه بیشترین انتقاد در مصاحبه‌های پایان بازی به لاهوز از سوی مسی و امیلیانو مارتینز صورت گرفت ولی در برخی گزارش‌های رسانه‌ای ادعا شده که لئاندرو پاردس بیشتر از همه زیر ذره‌بین فیفا قرار دارد.

البته واقعا بعید به نظر می‌رسد که فیفا که وقتی صحبت از تورنمنت‌های بزرگ به میان می‌آید معمولا محافظه‌کاری پیشه می‌کند بخواهد در آستانه یک بازی بزرگ در جام جهانی، آن هم در مرحله نیمه‌نهایی، تصمیم به شدت جنجالی‌ مثل محروم کردن چند بازیکن آرژانتین و به خصوص لیونل مسی را اعلام کند. چنین تصمیمی می‌تواند اعتبار کل جام را زیر سوال ببرد و بعید است فیفا دست به چنین ریسکی بزند.
 

1778033

دیدگاه‌ها