کد خبر : 1858534 | 20 آذر 1401 ساعت 08:00 | 1.1K بازدید | 0 دیدگاه

هدفم تکرار طلای دوره گذشته است

پورشیب: بین رشته‌ها تبعیض وجود دارد

کاپیتان تیم ملی کاراته گفت: تبعیض بین رشته‌های مختلف وجود دارد اما صحبت از پاداش در این شرایط سخت اقتصادی مردم خوشایند نیست.

پورشیب: بین رشته‌ها تبعیض وجود دارد

به گزارش "ورزش سه" ذبیح‌الله پورشیب در گفت‌وگو با تسنیم ، در خصوص آخرین وضعیت خود برای حضور در مسابقات کاراته قهرمانی آسیا اظهار داشت: امیدوارم در فاصله چند روز مانده به اعزام، آمادگی جسمانی، روحی و روانی خود را به حداکثر برسانیم، در روز مسابقه عملکرد خوبی داشته باشیم و عناوین خوبی را در بخش‌های تیمی و انفرادی به دست بیاوریم. تمام تلاشم این است که مدال طلای دوره گذشته خود را تکرار کنم.

کاپیتان تیم ملی کاراته در خصوص افزایش افتخارات خود در مسابقات قهرمانی آسیا  گفت: حقیقتاً دنبال افتخار شخصی نیستم و فقط تلاش می‌کنم برای کشور عزیزم افتخارآفرینی کنم. مطمئن باشید تمام توانم را خواهم گذاشت تا از مدال طلای دوره گذشته خود دفاع کنم و برای بهترین نتیجه روی تاتامی خواهم رفت.

وی در خصوص قدرت‌نمایی دوباره کاراته ایران در آسیا گفت: قطعاً کاراته ایرانی غنی است و این موضوع را در سال‌ها اخیر نشان داده است، البته مواقعی پیش آمده است که نتایج خوبی به دست نیامده اما با برنامه‌ریزی و تلاش دوباره جایگاه و مدال‌های خوبی به دست آوردیم. همه می‌دانند کاراته آسیا با سرعت زیادی در حال پیشرفت است، کشورها سرمایه‌گذاری زیاد انجام می‌دهند و با برنامه پیش می‌روند و اردوهای مشترک زیادی را برگزار می‌کنند.

پورشیب تصریح کرد: جمعیت کاراته در آسیا زیاد است و برای کشورها اهمیت دارد در رویدادهای مختلف عناوین خوبی را به دست بیاورند و این زنگ خطری برای ما است و باید تلاش‌مان را دو چندان کنیم. قهرمان شدن بسیار سخت است اما حفظ قهرمانی چندین برابر سخت‌تر است و تضمینی نیست کشوری همیشه در اوج باشد و همه عناوین را درو کند. ژاپن مهد کاراته است اما در سالیان اخیر این کشور در تمامی اوزان همه مدال‌ها را کسب نکرده است. همه در حال تلاش هستند و مهم برنامه‌ریزی و انسجام تیمی است تا از فدراسیون تا تک‌تک بازیکنان کنار هم باشند و منسجم و متحد برای بهترین نتایج تلاش کنند.

قهرمان کاراته آسیا در خصوص حضور دوباره نسل طلایی سالیان اخیر کاراته ایران در بخش انفرادی و تیمی در ازبکستان و انتظار برای کسب عنوان قهرمانی گفت: قطعاً ترکیب بازیکنان باتجربه‌ و جوان‌ها همیشه می‌تواند خوب باشد و جواب بدهد، هر چند در سالیان گذشته از مسابقات انتخابی تا رویدادهای برون مرزی مشخص شده که فضا برای تمامی کسانی که قصد ورود به تیم ملی را دارند، باز و شرایط برای همه یکسان بوده است. قطعاً فدراسیون، کادر فنی و بازیکنان دوست دارند بهترین نتایج را به دست بیاورند.

وی افزود: خیلی‌ها همیشه پیگیر هستند که کاراته ایران در مسابقات و حتی تورنمنت‌های کوچک چه نتایجی را به دست می‌آورد و قطعاً ما تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم و یک ذره هم کم نخواهیم گذاشت. هر کسی می‌داند تا چه زمانی برای تیم مثمرثمر و مفید است و قطعاً در این دوره نیز بازیکنان باتجربه و جوان تمام تلاش خود را می‌گذارد تا از اعتبار کاراته ایران دفاع کند.

پورشیب در خصوص نقش انسجام تیمی در هت‌تریک قهرمانی کومیته تیمی در جهان و آسیا و اینکه این انسجام برای باز پس‌گیری قهرمانی کومیته تیمی در ازبکستان وجود خواهد داشت، گفت: عوامل مختلفی دست به هم می‌دهند تا یک تیم نتیجه بگیرد یا نگیرد. از تمرینات و برنامه‌ریزی گرفته تا انسجام تیمی، تجربه، ستاره‌ها و جوانان با انگیزه همه باید دست به دست هم بدهند تا تیم نتیجه بگیرد. قطعاً تیم ما منسجم و یکدست است و تک‌تک بچه‌های حاضر در کومیته انفرادی، تیمی و حتی کسانی که بیرون از تیم ملی هستند، دوست دارند تیم نتیجه بگیرد.

دارنده سه مدال طلای تیمی و سه مدال انفرادی کاراته جهان خاطرنشان کرد: اگر زمانی انتقادی وجود داشته باشد، دلسوزانه است و همه دوست دارند تیم ملی نتیجه بگیرد. بالاخره در هر خانواده‌ای اختلاف نظر و سلیقه وجود دارد و هیچ رشته‌ای را پیدا نمی‌کنید که همه اعضا هم نظر باشند و اختلاف نظر نداشته باشند. اختلاف نظر موضوعی طبیعی است اما تیم ما منسجم است و همه نفرات کسانی هستند که سال‌ها در کنار یکدیگر افتخارآفرینی کردند و جوانانی نیز که به تیم ورود کردند نیز بسیار پر انرژی تلاش می‌کنند تا برای ایران عزیز بدرخشند.

وی در خصوص اعتراض قهرمان رشته‌های مختلف به پاداش 15 هزار دلاری اعضای تیم ملی فوتبال گفت: در شرایط بد اقتصادی و معیشتی که در حال حاضر گریبانگیر مردم شده است، دوست ندارم اظهار نظر خاصی بکنم و شاید در شرایط فعلی که مردم گرفتار هستند، صحبت از پاداش و پول خوشایند نباشد، البته همه می‌دانند که ورزشکاران ملی از جوانی و زندگی خود برای افتخارآفرینی می‌گذرند و درآمد زندگی‌‌شان به واسطه ورزش است.

پورشیب در خصوص نقش رؤسای فدراسیون‌ها برای دفاع از قهرمانان خود گفت: امیدوارم مسئولان با یکدیگر بنشینند و به اجماعی برسند تا هر ساله شاهد این ناعدالتی و تبعیض‌ها بین رشته‌های مختلف نباشیم. سعی می‌کنم در حال حاضر تمرکز خود را حفظ کنم تا با یک مدال خوشرنگ دل مردم را شاد کنم. کاری که در این مقطع از دست من بر می‌آید این است که با بهترین مدال دل مردم را شاد کنم.

دیدگاه‌ها