کد خبر : 1858810 | 21 آذر 1401 ساعت 17:03 | 16.3K بازدید | 3 دیدگاه

ما 48 میلیون مربی نمی‌خواهیم

دلا فوئنته: من از حال و آینده فوتبال اسپانیا باخبرم

لوئیس دلا فوئنته سرمربی جدید اسپانیا در نخستین کنفرانس خبری خود، پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود.

دلا فوئنته: من از حال و آینده فوتبال اسپانیا باخبرم

به گزارش "ورزش سه"، مراسم معارفه سرمربی جدید تیم ملی اسپانیا برگزار شد. پس از حذف لاروخا از جام جهانی، لوئیس انریکه جای خود را به لوئیس دلا فوئنته داد. او در نخستین سخنرانی رسمی خود، با اعتماد به نفس از توانایی دستیابی به موفقیت های بیشتر سخن گفت.

او در ابتدای صحبت هایش گفت: من با لوئیس انریکه پیام هایی را رد و بدل کرده ایم. من با او رابطه خوبی داشته ام. مرحله جدیدی در حال آغاز است. زمانی که این پیشنهاد رسید، یک ثانیه طول کشید تا بگویم بله.

"این ایده غیرقابل مذاکره است، اما شما باید مدل را تطبیق دهید. باید آن را غنی کنید، تفاوت های ظریف را معرفی کنید. فوتبال دائما در حال تغییر است. ما باید پیشرفت کنیم و ذهنمان را به روی همه چیز باز کنیم. در جام جهانی چیزهای خوبی دیده‌ایم.

وی در مورد تجربیات قبلی بابت حضور در لیگ دسته اول گفت: سال هاست که در لیگ دسته اول کار می کنم، همه چیز را در فوتبال تجربه کرده ام، ده سال است که در فدراسیون هستم و با هجده بازیکن که در این جام جهانی بودند، کار کرده ام. اگر کسی هست که از حال و آینده فوتبال اسپانیا آگاهی داشته باشد، من هستم.

او درباره اهمیت دروازه‌بان در فوتبال اسپانیا نیز گفت: فوتبال را یازده نفر بازی می کنند و شما باید دستور بدهید. باید تفسیر کنید که چه زمانی ریسک کنید. فوتبالیست باهوش است. من دروازه‌بانی می خواهم که تلاش کند و به بازی تیمش کمک کند و راه حل ارائه دهد.

1779262

وی در خصوص آزادی بازیکنان در زمین نیز گفت: من فردی با استعداد هستم. من دوست ندارم فوتبالیست را مجبور کنم و دوست دارم از پتانسیل آنها استفاده کنم. به تیم های من نگاه کنید، متوجه خواهید شد که آیا بازیکن در درون زمین آزاد است یا خیر. ما سعی خواهیم کرد از هر فوتبالیستی بهترین بهره را ببریم. ما خوش شانس هستیم که کارخانه‌ای با استعدادهای پایان ناپذیر داریم. پابلو توره یکی از آنهاست. ما روی آنها حساب باز می کنیم.

دلا فوئنته گفت: من قصد ندارم در مورد راموس یا بازیکن دیگری وارد بحث شوم. بوسکتس؟ البته دوست دارم او به کارش ادامه دهد. او چیزهای زیادی برای اهدا به فوتبال اسپانیا دارد. من به شناسنامه و سن او نگاه نمی کنم. من به فوتبالیست اسپانیایی اطمینان کامل دارم، پیشکسوتان و جوانانی هستند که قرار است در کنار هم کار کنند. ما می توانیم قهرمان همه چیز باشیم و من برای رسیدن به آن تلاش خواهم کرد. من می دانم فوتبالیست ها چگونه فکر می کنند. من با آنها مشکلی نداشته ام. هیچ سرگیجه ای در صحبت کردن با آنها وجود ندارد. من برای نشان دادن کاری که می خواهیم انجام دهیم، زمان می خواهم.

او ادامه داد: "من صمیمیت می خواهم. من 48 میلیون مربی و 48 میلیون هوادار فوتبال را نمی خواهم. می‌خواهم غرور سال 2010 را بازیابم. احساس، غرور و افتخار را دوباره به کشور برگردانم. برای شنیدن دوباره این جملات که من اسپانیایی هستم، که ما یکی هستیم، یک تیم".

دلا فوئنته در پایان اظهار داشت: من هیچ حساب کاربری در  شبکه‌‌های اجتماعی ندارم، از آن‌ها استفاده نمی‌کنم، اما دیروز برخی از حساب‌های اینستاگرام با بیانیه‌هایی منتشر شدند که انگار مال من است. تمام آنچه اسپانیا باید درباره من بداند از طریق رسانه‌ها خواهد بود.

1779263

دیدگاه‌ها