کد خبر : 1859398 | 24 آذر 1401 ساعت 17:15 | 16.2K بازدید | 5 دیدگاه

بیانیه اتحادیه باشگاه‌های اروپا علیه موسسان سوپرلیگ

پس از اعلام حکم دادگستری اتحادیه اروپا در مورد سوپرلیگ، اتحادیه باشگاه های اروپا بیانیه ای جدید علیه باشگاه های موسس سوپرلیگ منتشر کرد.

بیانیه اتحادیه باشگاه‌های اروپا علیه موسسان سوپرلیگ

به گزارش "ورزش سه"، امروز حکم اولیه دادگاه اتحادیه اروپا در مورد سوپرلیگ اعلام شد و به این ترتیب فیفا و یوفا مجوز لازم برای تحریم باشگاه هایی که در سوپرلیگ حاضر خواهند بود را دریافت کردند. حکمی که ضربه سنگینی به رئال، بارسا و یوونتوس، به عنوان موسسان سوپرلیگ بود.

1761317

در همین رابطه اتحادیه باشگاه های اروپا به ریاست ناصر الخلیفی، رئیس باشگاه پاری‌سن‌ژرمن، بیانیه ای صادر کرد:«حکمی که امروز توسط رانتوس، وکیل دادگستری اروپا، اعلام شد، رد آشکار تلاش های عده ای برای تضعیف پایه ها و میراث تاریخی فوتبال اروپاست. اتحادیه باشگاه های اروپا به عنوان نهادی که تقریباً 250 باشگاه‌ فوتبال اروپا را نمایندگی می‌کند، بار دیگر مخالفت خود با آن عده معدودی که به دنبال ایجاد اختلال در فوتبال باشگاهی اروپا و تضعیف ارزش‌های آن هستند را اعلام می کند. این حکم مخالفت دیرینه اتحادیه با سوپرلیگ اروپا و هر پروژه جدایی طلبانه را تقویت می کند. اتحادیه طرفدار تکامل و پیشرفت فوتبال است و بر این باور استوار است که در اروپا این امر باید همراه با یوفا به عنوان نهاد حاکم قانونی، همراه با سایر ذینفعان حرفه ای فوتبال و دولت و موسسات اروپایی محقق شود. اتحادیه با همکاری یوفا در سال های اخیر به اصلاحات و پیشرفت های مثبت زیادی به نفع کل اکوسیستم فوتبال اروپا دست یافته است.»

دیدگاه‌ها