کد خبر : 1859409 | 24 آذر 1401 ساعت 18:36 | 38.3K بازدید | 5 دیدگاه

شایعات و گمانه‌زنی‌های یک خبر عجیب؛

اخراج مدیر تلویزیون الجزایر به خاطر خبر برد مراکش!

خبرها از الجزایر حاکی از آن است که مدیر پخش یک شبکه تلویزیونی به دلیل پخش خبر پیروزی مراکش در جام جهانی، شغل خود را از دست داده است.

اخراج مدیر تلویزیون الجزایر به خاطر خبر برد مراکش!

به گزارش "ورزش سه"، هفته گذشته رسانه‌های دولتی الجزایر اعلام کردند که رییس یک شبکه پخش تلویزیونی به دلایل نامعلوم اخراج شده است. اگر‌چه دلیل این برکناری هرگز فاش نشد اما دویلچه آلمان امروز خبر داد که سرویس‌های خبری عربی علت این اخراج را مرتبط با بخش‌های خبری این تلویزیون در مورد جام جهانی می‌داند.

یک رسانه انگلیسی زبان مراکشی هم در این خصوص گزارش داد که این کارمند به دلیل پخش اخبار پیروزی مراکش از سمت خود برکنار شده و جای خود را به مدیر جدیدی داده است.

مراکش و الجزایر دو کشور همسایه در شمال آفریقا هستند اما بزرگ‌ترین دشمن یکدیگر محسوب می‌شوند. این دو کشور هزار و چهارصد و بیست و هفت کیلومتر مرز زمینی دارند اما از سال ۱۹۶۳ و جنگ‌ شنی در تقابل با یکدیگر به سر می‌برند و سال گذشته نیز تمام روابط دیپلماتیک خود را قطع کردند.

به همین دلایل الجزایر که جواز حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ را کسب نکرد، از پخش بازی‌های مراکش و هم‌چنین اخبار پیرامون این تیم خودداری می‌کند. آن‌ها حتی خبر پیروزی بر اسپانیا را هم با تیتری با عنوان حذف ماتادورها پوشش دادند.

باوجود مخالفت‌های دولتی اما نمایش خوب شاگردان رکراکی، بازتابهای مثبتی در الجزایر داشته و حتی ریاض محرز نیز با حمایت از مراکش گفت که امیدوار است موفقیت این تیم در جام جهانی ادامه پیدا کند.

یک هوادار مراکشی نیز در گفتگو با دویچه وله اظهار داشت: ما در جام جهانی ۲۰۱۴ از الجزایر حمایت می‌کردیم و حالا آنها از ما. خیلی از آنها گفتند بیایید عکس بگیریم و پرچم کشورهای هم را در دست بگیریم.

با این حال اما شدت دشمنی دولتی بین این دو کشور همسایه به حدی است که حتی یک طرف پیروزی در زمین ورزشی را هم تاب نمی‌آورد.

دیدگاه‌ها