کد خبر : 1859693 | 26 آذر 1401 ساعت 14:50 | 12.8K بازدید | 4 دیدگاه

سه‌شنبه وضعیت هوا خطرناک‌تر می‌شود

آلودگی هوا، دربی تهران را لغو می‌کند؟

بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی روز سه‌شنبه آب و هوای تهران در وضعیت بسیار خطرناک قرار می‌گیرد و احتمال لغو دربی وجود دارد.

آلودگی هوا، دربی تهران را لغو می‌کند؟

به گزارش "ورزش سه"، آلودگی هوای تهران و برخی دیگر از کلان‌شهرها در روزهای گذشته به اوج خود رسیده و تعطیلی مدارس را در پی داشته است. بسیاری از کارشناسان هواشناسی در خصوص وضعیت ناپایدار و شرایط بد آب و هوایی به شهروندان هشدار دادند و به نظر می‌رسد این وضعیت در روزهای آینده نیز ادامه‌دار باشد.

موضوع مهمی که ممکن است تحت تاثیر آلودگی هوای تهران قرار بگیرد، برگزاری دربی است. دیدار استقلال و پرسپولیس طبق برنامه قرار است روز سه‌شنبه از ساعت 17:30 در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شود اما آنطور که گزارش‌های هواشناسی خبر داده‌اند، در این روز هوای تهران وضعیت خطرناکی خواهد داشت و با این تفاسیر احتمال لغو دربی وجود دارد.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی در خصوص وضعیت هوای تهران در روز سه‌شنبه گفته است:‌«مطمئناً تا روز سه‌شنبه انباشت ادامه خواهد داشت، ولی تصمیم نهایی را کمیته اضطرار آلودگی هوا خواهد گرفت. با شاخص بالای ۱۵۰ فعالیت‌های فیزیکی در هوای باز به هیچ وجه توصیه نمی‌شود، مخصوصاً اینکه سه‌شنبه روز پیک آلودگی هواست و شاخص حتی به ۱۷۰ خواهد رسید.»

در چنین شرایطی احتمال لغو مسابقه استقلال و پرسپولیس به وجود آمده است. بدون شک لغو مسابقه دربی خبر خوبی برای کمیته مسابقات سازمان لیگ نیست. چراکه آنها علاقه دارند در تقویم فشرده خود بتوانند دربی را طبق زمان برگزار کنند و از برنامه عقب نیفتند اما اگر آلودگی هوای تهران شدت بگیرد، قطعا نهادهای دیگر درباره این مسابقه تصمیم گیری می‌کنند.

مسئله دیگر درباره دربی این است که مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال اعلام کرده بازی با حضور تماشاگران است. بی شک آلودگی هوا علاوه بر بازیکنان دو تیم استقلال و پرسپولیس که قرار است سه‌شنبه در دربی به میدان بروند، برای تماشاگران هم زیان دارد و مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.
هرچه که هست باید منتظر بمانیم و ببینیم نهادهای مربوطه و غیر فوتبالی چه تصمیمی در خصوص برگزاری دربی پایتخت اتخاذ خواهند کرد.

دیدگاه‌ها