کد خبر : 1859832 | 27 آذر 1401 ساعت 12:23 | 26.8K بازدید | 1 دیدگاه

عملیات جذاب در قطر:

بزرگترین حمله اطلاعاتی تاریخ فوتبال

فیفا دست به اقدامی جالب در جام جهانی 2022 قطر زد و بزرگترین پایگاه داده ممکن را برای خودش فراهم کرد.

بزرگترین حمله اطلاعاتی تاریخ فوتبال

به گزارش "ورزش سه"، جام جهانی 2022 قطر از بسیاری جهات خاص بود و توجه تعداد زیادی از فوتبال‌دوستان و کارشناسان را به خود جلب کرد.
اما نکته جالب، هوادارانی که در خانه از پای تلویزیون این مسابقات را دنبال می‌کردند نمی‌دانند که بزرگترین داده فوتبال در پشت صحنه این رقابت‌ها در حال جمع‌آوری بود.
انجام درست این ماموریت برعهده آرسن ونگر، سرمربی سابق آرسنال، بود که در حال حاضر مدیریت بخش توسعه جهانی فوتبال را در فیفا در اختیار دارد.
کریس لاکستون، رهبر گروه آنالیز عملکرد فیفا، در این باره به 20 minutes گفت:« سطح اطلاعاتی که ما درباره فوتبال در این جام جهانی به دست آوردیم بسیار بیشتر از اطلاعاتی است که در هر زمان دیگری در اختیار داشتیم.»
بخش زیادی از این اطلاعات به مرکزی در کشور ولز که در فاصله 7000 کیلومتری قطر قرار دارد ارسال شده است.
در این مرکز 22 نفر تمامی حرکات بازیکنان در جریان هر بازی را زیر نظر دارند. لاکستون در این باره اضافه کرد:« هر نفر مسئول یک بازیکن در طول این مسابقات است و اگر او تعویض شود، همان آنالیزور شروع به تحلیل بازیکن تعویضی می‌کند تا تمامی حرکات بازیکنان تحت نظر باشد.»
این داده‌ها قرار است برای درک بهتر فوتبال از سوی هواداران به کار گرفته شود و در پخش مسابقات از طریق تلویزیون نیز نقش مهمی را ایفا خواهد کرد. فیفا همچنین می‌خواهد به بازیکنان، مربیان و فدراسیون‌ها کمک کند که در طول زمان پیشرفت کنند. کارشناسان نیز از این موهبت بی‌نصیب نخواهند بود.
لاکستون در این باره اظهار داشت:« با این داده‌ها دیگر مسئله فقط مربوط به اظهارنظر کارشناسان در تلوزیون نیست. ما می‌توانیم همه چیز را با داده‌ها مستند کنیم. فیفا از سرمایه‌گذاری روی این سرویس خوشحال است چون اطمینان دارد که این داده‌ها به سود همه افرادی است که در این بازی نقشی دارند. با این داده می‌توانیم تاثیر مستقیم هر بازیکن در جریان بازی در طول پنج دقیقه را بررسی کنیم.»

دیدگاه‌ها