کد خبر : 1859846 | 27 آذر 1401 ساعت 13:42 | 21.4K بازدید | 3 دیدگاه

مدافع برزیل پول گرفت اما همچنان شاکی است

اختلاف سیلوا و استقلال بر سر یورو و دلار!

اگرچه مسئولان استقلال چند روز پیش مبلغی از مطالبات رافائل سیلوا را پرداخت کردند اما این بازیکن همچنان طلبکار و نسبت به این موضوع ناراحت است.

اختلاف سیلوا و استقلال بر سر یورو و دلار!

به گزارش "ورزش سه"، در فاصله کوتاه تا دربی پایتخت و دیدار حساس با پرسپولیس، مسئولان استقلال هنوز بدهی های زیادی دارند و از بحران های موجود خارج نشده‌اند. در این راستا مدیران استقلال موفق شدند هفته گذشته بخشی از مطالبات مربیان و بازیکنان خارجی خود را پرداخت کنند اما مبلغ پرداخت شده نتوانسته رضایت رافائل سیلوا را جلب کند و او طی نامه ای که اشتباها خطاب به مصطفی آجورلو زده شده، گلایه خود را مطرح کرده است.

مدافع برزیلی استقلال حدود 20 روز قبل نامه ای را به مسئولان باشگاه استقلال نوشت و در آن نامه ذکر کرد که مبلغ 172 هزار و 682 دلار طبق قرارداد خود از باشگاه طلبکار است. او از مدیران استقلال خواست پولش را پرداخت کنند. 11 روز بعد از نامه ای که سیلوا به مسئولان استقلال نوشت، باشگاه استقلال مبلغی را به نفرات خارجی خود پرداخت کرد اما این پول بسیار کمتر از مبلغ مورد درخواست سیلوا بود و به همین خاطر او همچنان ناراضی است.

همین موضوع سبب شد تا سیلوا در نامه دیگری خطاب به مسئولان استقلال در روز چهارشنبه 23 آذر ماه اعلام کند 114 هزار و 682 هزار دلار از مطالباتش باقی مانده و همچنین اجاره منزل مسکونی او نیز به مدت 6 ماه عقب افتاده است. از این رو اخطار تخلیه آپارتمان از سوی مالک آن به دست مدافع برزیلی رسیده است.

موضوع مهمی که در نامه سیلوا خطاب به مسئولان استقلال آمده این است که مبلغ قرارداد او به صورت دلاری است اما باشگاه استقلال در پرداختی آخری که به سیلوا داشته مبلغی را با ارز یورو پرداخت کرده که این امر نیز موجب دلخوری سیلوا شده است. در نامه سیلوا به استقلالی‌ها تاکید شده طبق بند قید شده در قرارداد این مبلغ باید صرفا به صورت دلارآمریکا پرداخت شود و ارز  دیگری مانند یورو قابل قبول نیست. از این رو مبلغی که استقلالی‌ها به سیلوا پرداخت کردند چون با ارز یورو بوده ،‌عددی بیشتر از معادل دلاری آن خواهد بود.

در نامه جدید سیلوا به استقلال آمده که او مبلغ 114 هزار و 682 دلار طلبکار است و به نظر می‌رسد باشگاه استقلال حدود 58 هزار دلار به او پرداختی داشته و قرار است در آینده مابقی مبلغ به حساب مدافع برزیلی برود. با این حال او از دریافتی خود و به خصوص مساله پیش آمده درباره اجاره منزل مسکونی اش راضی نیست.

نامه‌ای که به دست مدیران استقلال رسیده از طرف وکیل برزیلی سیلوا نوشته شده و مهم‌ترین موضوع آن فرصت 10 روزه برای پرداخت مابقی مطالبات(114 هزار و 682 دلار) است. به عبارت بهتر از روز نوشته شدن نامه(23 آذر) استقلال 10 روز برای پرداخت پول فرصت دارد. یعنی اگر استقلالی‌ها تا روز 3 دی ماه پول سیلوا را ندهند، او می‌تواند برای فسخ یک طرفه قرارداد و شکایت به فدراسیون جهانی هم اقدام کند! البته که مشخص است مدافع برزیلی دوست دارد مساله به صورت دوستانه حل شود و کار به شکایت و شکایت کشی نرسد.

انتشار این نامه در فاصله دو روز تا دربی خبر ناگواری برای مسئولان استقلال است.حال فتح‌الله‌زاده و همکارانش که هنوز نتوانسته‌اند مطالبات بازیکنان داخلی را پرداخت کنند،‌با یک چالش بزرگ تر هم مواجه شده‌اند. مبلغی که سیلوا درخواست کرده با نرخ روز ارز حدود 3 میلیارد و 500 میلیون تومان خواهد شد و حال باید دید فتح‌الله‌زاده چه راهکاری برای برون‌رفت از این موضوع پیدا خواهد کرد.

دیدگاه‌ها