کد خبر : 1859890 | 27 آذر 1401 ساعت 17:19 | 4.1K بازدید | 1 دیدگاه

ونگر: تیکی تاکای اسپانیا هنوز نمرده است

آرسن ونگر معتقد است که نباید تیکی تاکا را یک سیستم تمام شده دانست و تاکید کرد که اسپانیا باید به بازی با این سبک ادامه دهد.

ونگر: تیکی تاکای اسپانیا هنوز نمرده است

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی اسپانیا با شکست از مراکش در یک هشتم نهایی جام جهانی وداعی تلخ با رقابت ها داشت. لاروخا پس از پیروزی 7-0 برابر کاستاریکا در اولین بازی، خود را به عنوان یک مدعی جدی مطرح کرد ولی در ادامه افت کرد و برابر مراکش با وجود در اختیار داشتن توپ و میدان، تنها دو شوت داخل چارچوب داشت و حتی در ضربات پنالتی هم موفق به گلزنی نشد.

1777778

میشل سالگادو، مدافع سابق اسپانیا، معتقد است تیکی تاکا فوتبال اسپانیا را نابود کرده و فابیو کاپلو هم معتقد است این جام جهانی مرگ تیکی تاکا بود اما آرسن ونگر با این عقیده مخالف است.

مربی سابق آرسنال که در حال حاضر مدیر توسعه جهانی فیفاست، گفت:«از نظر من تیکی تاکا هنوز نمرده است و این سبک بازی اسپانیا را نباید تمام شده دانست. اسپانیا باید به این سبک بازی ادامه دهد و مطمئنم که بار دیگر به مسیر موفقیت باز خواهند گشت چرا که اسپانیا از لحاظ فنی و تکنیکی فوتبالی پویا دارد.»

1776668

ونگر ادامه داد:«فوتبال یک ورزش تکنیکی است و پیشرفت فنی آن باید ادامه یابد. از نظر من فوتبال اسپانیا نمونه ای از هوش جمعی است و نباید بر اساس یک ناکامی سبک بازی آن را زیر سوال برد بلکه باید جنبه‌های مختلف آن را بهبود بخشید و توسعه داد. فوتبال اسپانیا با این سیستم موفق خواهد شد.»

دیدگاه‌ها