کد خبر : 1859959 | 27 آذر 1401 ساعت 22:45 | 15.2K بازدید | 21 دیدگاه

کیلیان کفش طلا را برد اما جام را نه

هت‌تریک ام باپه عقیم ماند!

ستاره 23 ساله فرانسوی‌ها هر کاری که از دستش برمی‌آمد در فینال انجام داد؛ اما انگار بعضی مواقع نمی‌شود که نمی‌شود.

هت‌تریک ام باپه عقیم ماند!

به گزارش "ورزش سه" باید حالا خود را جای ام‌باپه بگذاریم، به هر دری زد که فرانسه را قهرمان کند اما بعضی مواقع ستاره‌ها به بن بست می‌خورند تا به فکر بازگشت دوباره باشند.
آمار کیلیان را در فینال ببینید، پنالتی گرفت، گل زد، در کل کل با مسی کم نیاورد اما در 23 سالگی به دومین قهرمانی جهانش نرسید. او چهار مرتبه توپ را به دروازه مارتینز چسباند اما در نهایت چهره‌ای گریان روی نیمکت فرانسه داشت. 

1782476
تورام با اشتباه اوتامندی، در دقیقه 80 پنالتی را گرفت و ام‌باپه را در موقعیت استثنایی قرار داد. او علی‌رغم تشخیص درست مارتینز آنقدر به توپ زاویه داد تا توپ را همان جایی بفرستد که می‌خواهد. اما گل دوم این ستاره را ببینید؛ انگار آتش به سمت او می‌‌آید و نمی‌خواهد بگیرتش. پای چپ را تکیه کرد و با والی سر ضرب در عرض دو دقیقه نتیجه را برگرداند تا همه چیز به 30 دقیقه وقت اضافه کشیده شود.

1782477
درست زمانی که همه تصور می‌کردند بازی تمام شده و آرژانتین با گل مسی به قهرمانی رسیده است، اما باز هم ام‌باپه از راه رسید. یک حرکت فردی زیبا، شوتی محکم و هند بد موقع پارادس در دقیقه 118، مارسینیاک را قانع کرد تا نقطه پنالتی را نشان دهد. این دفعه حتی مارتینز نزدیک به توپ نشد و ام‌باپه با شوت خلاف جهت، به هت تریک تاریخی رسید. 

1782478
اما بعضی مواقع نمی‌شود که نمی‌شود. ام باپه اولین پنالتی فرانسه در ضربات پنالتی هم گل کرد و به رکورد تاریخی چهار گل در فینال جام جهانی رسید ولی چشم‌های گریانش روی نیمکت فرانسه قطعا قاب ماندگار اما تلخ خواهد بود.
ام‌باپه حالا علاوه بر فینال، کری سنگین را به هم‌تیمی خود از آرژانتین باخته است. مسی به تاریخ پیوست و تمام شد. اما کیلیان تازه 23 ساله است و این فرصت را دارد به رکورد افسانه‌ای لیونل نزدیک شود. 
ام‌باپه در دو جام جهانی اخیر موفق به ثبت 12 گل شده و قطعا در آینده به رکورد کلوزه (با 16 گل) می‎‌رسد. اما به طور قطع او هت تریک تاریخی‌اش که در میدان لوسیل بی نتیجه ماند فراموش نمی‌کند. کیلیان هر کاری که می‌توانست و از دستش برمی‌آمد را انجام داد اما این لب‌های مسی بود که جام را در انتها لمس کرد.  به آب و آتش زدن کیلیان را هیچ انسانی که بازی را دید از ذهن نمی‌برد و قطعا تا سال‌های بعد یا حتی قرن‌های بعد از آن حرف زده می‌شود.

1782479

دیدگاه‌ها